پماد آبسه مقعدی آنتی بیوتیک قوی برای عفونت مقعد

پماد آبسه مقعد یک آنتی بیوتیک قوی برای عفونت مقعد است

پماد های موضعی حاوی آنتی بیوتیک و داروهای خوراکی آنتی بیوتیک یک روش درمانی برای کنترل و مهار درد نشیمن گاه ناشی از آبسه مقعدی است. مصرف خودسرانه این داروها عوارض جدی به دنبال دارد. پمادهای آنتی بیوتیک معمولا برای درمان آسیب های پوستی عمیق که دچار عفونت شده اند کاربرد دارند.به تشخیص پزشک کسانی که عمل جراحی آبسه کرده اند. پماد یا داروی آنتی بیوتیک تجویز می شود.

در این پست میخواهیم بررسی کنیم که درمان های موضعی مانند پماد  برای درمان آبسه مقعدی  تا چه اندازه کاربرد دارد؟  البته لازمه بهتون بگم که در مورد بیماری آبسه مقعدی تمرکز ما فعلا روی آبسه های سطحی و بیشتر شایع است. و در مورد بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت مقعدی اطلاعات ارزشمندی را با شما به اشتراک میگذاریم.

داروی آبسه مقعدی مانند پمادهای موضعی یا داروهای خوراکی ممکنه در مورد مداوای آبسه های مقعدی عمیق کاربرد چندانی نداشته باشند. و یا کلا بی تاثیر باشند. بنابراین  وقتی ما از پماد برای آبسه مقعدی صحبت میکنیم.

صرفا یک روش درمانی موضعی برای بیمارانی است، که به تازگی به این عارضه دردناک مبتلا شده اند. و به صورت سطحی ناحیه نشیمنگاه  آنها را درگیر کرده و خیلی هم گسترش پیدا نکرده است. میشه گفت با کمک پمادهای موضعی و  داروهای خوراکی که مکمل همدیگه هستند.  از  شدت و گسترش این بیماری  جلوگیری کرد. البته برای آندسته از بیمارانی که عمل جراحی آبسه مقعدی انجام داده اند. پمادهای موضعی آنتی بیوتیک برای پانسمان محل آسیب دیده کاربرد 100% دارد.

صحبت از آبسه مقعدی سطحی و عمیق شد. اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید لطفا مقاله انواع آبسه مقعدی را مطالعه کنید. هر چقدر دانش و اطلاعات شما در زمینه بیماری که به آن مبتلا هستید، بیشتر باشد. کار درمان و پیشگیری از این نوع بیماری های آسان می شود.

مرهم سیاه برای آبسه مقعدی

 

مرهم سیاه رینای سبز برای درمان آبسه مقعدی کاربرد دارد

در بین پمادهای موضعی برای درمان آبسه مقعدی، مرهم سیاه از  اهمیت و محبوبیت زیادی برخوردار است. مکانیسم اثر این مرهم سیاه برای درمان آبسه مقعدی، کاهش التهاب و قرمزی بافت های پوست اطراف مقعد، و تسکین اثرات سوزش و خارش و مهار و کنترل درد ناشی از عفونت مقعد است.

این مرهم به عنوان  بهترین پماد برای آبسه مقعدی شناخته شده است. زیرا حاوی مشتقات آنتی بیوتیک بوده و برای معالجه آبسه سطحی در کنار داروهای خوراکی آن  که به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی برای آبسه مقعدی عمل می کنند، تاثیر فوق العاده ای دارد.

معالجه بعضی از ناراحتی های نشیمن گاه مانند عفونت یا آبسه مقعدی، به ترکیبی از درمان های طب سنتی ، طب کلاسیک و جراحی نیاز دارند. به این معنی  که در بعضی از  افراد که علائم ناراحتی  مقعد در آنها زیاد و عمیق است. برای درمان موفق ممکنه به  ترکیبی از این سه روش نیاز باشد.

یعنی بیمار توقع نداشته باشه، که تنها با عملی کردن یک متد و روش درمانی به نتیجه مطلوب برسد. خیلی از بیماران هم هستند که تنها با استفاده از پماد و دارو به درمان و سلامتی کامل  می رسند. و ممکنه نیاز به روش های تهاجمی تر مانند عمل جراحی نداشته باشند.  یعنی ممکنه تنها با انجام دستورات ساده خانگی به نتایج درمانی مطلوبی برسند.

مثلا یکی از این روش های معالجه موفق، درمان خانگی آبسه مقعد در طب سنتی و با استفاده از داروهای گیاهی خوراکی یا موضعی است.

نام پماد برای درمان آبسه مقعد

معمولا بیماران از ما سوال میکنند که  اسم پماد آبسه مقعدی چیست؟ در پاسخ باید گفت هر مرهمی که خاصیت آنتی بیوتیک داشته باشد. یعنی مواد آنتی بیوتیک در ترکیبات آن به کار رفته باشد. میتوان به عنوان بهترین  پماد برای آبسه مقعدی استفاده کرد.

همچنان که در سطر های بالا اشاره شد برای درمان عفونت آبسه مقعدی در کنار استفاده از درمانهای موضعی مانند پماد عفونت مقعدی از داروهای خوراکی  مانند آنتی بیوتیک  برای درمان عفونت مقعدی استفاده می شود. شاید توضیح این نکته ضروری باشد که انتخاب روش درمان باید متناسب با وضعیت بیماری، مرحله بیماری، و اولویت بندی روش موجود باشد.

با توجه به اینکه عفونت مقعدی در نقطه فعال و بسیار حساسی مانند مقعد  قرار دارد. که روزانه در معرض عوامل میکروبی بسیار زیادی قرار می گیرد. لذا این ناحیه در اثر زخم فیشر و یا سایر انواع بیماری های مقعد  به شدت مستعد عفونت و چرک است. بنابراین رعایت بهداشت  اصولی  مقعد و مراقبت دقیق  مخصوصا در  فصل های گرمای سال که با تعریق زیاد ناحیه مواجه هستیم. در اولویت اول قرار دارد.

شستشوی مدام مقعد با صابون آنتی باکتریال که خاصیت غیر قلیایی دارند.  شما را در مدار سلامتی و بهداشت قرار خواهد داد. بعضی از بیماران به ما می گویند عفونت مقعدی می تونه دلیل خارش نشیمنگاه آنان باشد. اگر دارای خارش نشیمنگاه هستید از قرص ضد خارش مقعدی در فروشگاه مرسی درمان استفاده کنید.

آنتی بیوتیک قوی برای آبسه مقعدی

 

این مطالب صرفا برای بالابردن اطلاعات عمومی بیماران می باشد

امروزه داروهای موضعی زیادی برای   درمان عفونت زخم های پوستی به کار میرود. مانند انواع پمادهای موضعی حاوی آنتی بیوتیک، که خود به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود. و هر کدام کارایی متفاوتی دارند. اما انواع مختلفی از پمادهای آنتی بیوتیک در بازار دارویی کشور وجود دارد . که هر کدام از آنها کاربرد مختلفی داشته و مکانیسم اثر آنها اینه که، رشد قارچ و باکتری و میکروبها را متوقف یا کند کنند.

داروهای موضعی حاوی آنتی بیوتیک برای عفونت مقعدی معمولا در اشکال، کرم، پماد و ژل در قفسه داروخانه ها یافت می شود. و قدرت اثر گذاری این پمادها به نحوه مصرف صحیح آن بستگی دارد. و این اثر گذاری درمان، از فردی به فرد دیگر  متفاوت است.

انواع پمادهای انتی بیوتیک با اسم ها  و برندهای مختلفی در بازار دارویی کشور وجود دارد. این آنتی بیوتیک ها معمولا  برای درمان عفونت و قارچ زخم های پوستی عمیق کاربرد دارند. و نمیتوان هر پماد آنتی بیوتیکی را برای درمان آبسه مقعدی استفاده کرد.

حتما بخوانید: علت آبسه مقعدی چیست؟

انواع پمادهای آنتی بیوتیک قوی :

  • پماد تتراسایکلین
  • پماد تریامسینولون ان ان
  • پماد فوسیدین
  • پماد ازیترو مایسین
  • پماد جنتا مایسین
  • پماد تریپل سولفا
  • پماد موپیروسین

تهیه خودسرانه و مصرف خود محورانه  این پمادها ی آنتی بیوتیک قوی دارای عواقب و مضررات بسیار جدی است. این گونه مطالب صرفا جهت بالا بردن اطلاعات عمومی شما  درج شده است. تهیه این داروها فقط با تجویز پزشک و نسخه امکان پذیر است. لذا مجله سلامتی مرسی درمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال مصرف خودسرانه این داروها ندارد. و در خصوص این پمادها و سایر آنتی بیوتیک ها هیچ گونه مشاوره ای ارائه نمی گردد.

پماد تتراسایکلین  برای آبسه مقعدی

 

پماد و قطره تتراسایکلین برای مداوای عفونت های باکتری های کاربرد دارد

تتراسایکلین نوعی آنتی بیوتیک قوی است. که در اشکال دارویی، قرص، کپسول ،پماد موضعی و پماد چشمی در داروخانه ها  یافت می شود. مکانیسم آثر آن برای درمان  بیماری ها با عفونت باکتریایی است. اما برای درمان بیماری های ویروسی کاربرد چندانی ندارد.

پماد تتراسایکلین برای درمان  آسیب های پوستی نظیر ختنه، جوش، جای زخم  به منظور جلوگیری از عفونت زخمی به کار میرود. این پماد در خانمهای باردار، افراد مسن، زنان شیرده  و کسانیکه دارای سابقه آلرژی هستند، منع مصرف دارد.

پماد تتراسایکلین با تجویز پزشک معالج برای درمان و پیشگیری از عفونت زخم مقعد بعد از عمل جراحی آبسه مقعدی تجویز می شود. اگر شما مبتلا به عفونت مقعدی هستید. استفاده از این پماد آنتی بیوتیک قوی به تنهایی کمک چندانی به درمان شما نخواهد کرد. و مصرف خودسرانه آن عوارض جدی در پی خواهد داشت.

برای درمان آبسه مقعدی با آنتی بیوتیک معمولا به صورت داروهای خوراکی استفاده می شود. معمولا پماد آنتی هموروئید داخل مقعدی زمانی که بیماری در مراحل اولیه است و پیشرفته نشده کاربرد دارند.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت مقعدی

 

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت مقعدی

آنتی بیوتیک برای عفونت مقعدی به شکل قرص یا کپسول  و با نام تجاری ANUSOL و در دوزهای 250و 500میلی گرم  وجود دارد. یکی  از بهترین آنتی بیوتیک ها که برای درمان  آبسه و عفونت مقعد کاربرد فوق العاده چشمگیری دارد. و رضایت اکثر بیماران را به دست آورده و تنها داروی تایید شده  توسط آژانس دارویی اروپا(EMA) است.

مکانیسم اثر این آنتی بیوتیک های مقعدی  خارجی و بسیار قوی، برای مهار و جلوگیری از پیشرفت عفونت باکتریایی مقعد است. و اثرات آنتی باکتریال ایجاد می کنند. یعنی در دسته دارویی ضد باکتری و ضد عفونت قرار دارند. انیسل  یک آنتی بیوتیک وسیع الطیف است. که با انواع مختلف باکتری ها مبارزه می کند.

عملکرد داروی ANUSOL به عنوان یک آنتی بیوتیک برای آبسه مقعدی از طریق اختلال در سنتزDNA باکتری، از تکثیر آن جلوگیری کرده و اثرات باکتریسیدی دارد. و معمولا در عفونت های مجاری اداری و مقعد و مجاری تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد. در طول درمان با این دارو از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

بیماری آبسه مقعدی معمولا با علائمی ظاهر می شود شما باید بدانید که علائم آبسه مقعدی چیست؟

کلام آخر:

ما اعتقاد داریم که :

دقت، صحت و اعتبار مقالات در حوزه پزشکی اهمیت  بالایی دارد. چراکه بسیاری از افراد  جستجو کننده مطالب پزشکی دانشی در این زمینه ندارند. و ممکنه تصمیمات مهمی را با مطالعه این گونه مقالات بگیرند.  بعضا این تصمیم گیری ها در سلامت فرد، خانواده و جامعه  تاثیر زیادی بجای خواهد گذاشت.

به همین دلیل مجله سلامتی مرسی درمان نگاه ویژه ای به تحقیق، تولید و ارائه مقالات با منابع علمی موثق و دانشگاهی دارد. تمام تلاش مجموعه مرسی درمان این است. که به دور از هر گونه مقاصد تجاری، و به دور از هر گونه منفعت شخصی. کاملا بی طرفانه مطالب قابل استناد و از منابع موثق  منتشر کرده و در دسترس خوانندگان خود قرار دهیم.

و دست از هرگونه تحریف حقیقت برداریم. شاید اگر من هم یک جراح بودم این مطالب و نمی نوشتم، و همه بیماران خود را جهت مداوا صرفا تشویق به عمل جراحی میکردم. لازمه یاد آوری کنیم  که برای ارتقای سطح دانش جامعه ما مطالبی ارائه می کنیم. که مطابق با علم روز دنیا بوده و موجب بهبود سلامت و افزایش بهداشت  کلیه بیماران شود.

اگر به موقع برای درمان عفونت  یا آبسه مقعدی اقدام نکنید. درمان های موضعی و دارو های خوراکی هیچ گونه تاثیری در متوقف کردن  رشد باکتریهای مقعد نخواهند داشت. و آخرین گزینه درمان بیماری آبسه مقعدی عمل جراحی درناژ خواهد بود. درناژ به معنی خشک کردن و تخلیه عفونت مقعد، توسط جراح  بیماری های کولورکتال است.

علت آبسه مقعدی چیست؟
جراحی آبسه مقعدی با لیزر + فیلم عمل جراحی و هزینه و عوارض آن

19 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • امین از استانبول ترکیه
    1402-03-05 07:53

    با عرض سلام الان به صورت نرمال کلا دسشوییم نامنظم هستش خیلی وقته از یبوست اذیتم مثلا گاهی ۴۸ ساعت دسشویی نمیرم و هروقتم میرم یه مقداری خونریزی همراه با درد دارم مشکل خارش رو خیلی کم دارم و رکتوم یا همون دیواره های مقعدم تورم دارند همراه با درد هنگام دفع ک تورمشون هم بیشتر میشه. یه زائده گوشتی خیلی کوچیک هم کنار مقعدم یکساله ک هست من فک میکنم اونه ک خونریزی میکنه ناگفته نماند بالای باسنم گاهی فیستول چرکی همراه با درد میاد و میترکه و از بین میره تشکر از وقت و پاسختون
    شماره همراه: 0905100000000

  • ایهام
    1402-03-09 22:29

    بنده برج ۱۲ با حالت درد در مقعد به دکتر مراجعه کردم که ایشان پیشنهاد خور ن غذاهای پر فیبر و نشستن در لگن رو دادن بعد هی نیم سانت بالاتر از ناحیه مخرج ورم کرد و ترکید و چرک و خون خارج شد که دکتر گفت باید عمل بشی آبسه هست.
    برج ۱ عمل کردم
    تا الان که همه چی خوب بود و زخم جراحی داشت کامل بسته میشد که مجدد درد اومد سراغم و این بار دهانه مخرج از یه سمت ورم‌ کمی داره که وقتی بهش دست میزنم احساس سوزش داره و زیر همون ورم هم یه توده اندازه عدس حس میشه که قبلاً نبوده تو حالت خواب یا راه رفتن یا کار کردن شکم درد ندارم فقط وقتی زیاد میشینم درد می‌کنه و مجبورم می‌کنه که بلند شم

  • مرسی درمان
    1402-03-10 05:03

    در پاسخ به بیمار:
    وضعیتی که شما بهش دچار شدید، برگشت یا عود مجدد آبسه مقعدی بعد از عمل جراحی و یکی از عوارض های عمل جراحی است. با دارو و پمادهای موضعی که در فروشگاه سایت قابل عرضه است سعی کنید .بیماری را مهار یا کنترل کنید. یا برای جراحی مجدد اقدام کنید.

  • صبری.ن
    1402-03-15 11:08

    اطراف مقعد گوشت اصافه خیلی زیادی هس فکر میکنم بخاطر عمل سال ۹۲ عمل همورویید انجام دادم سال ۹۸ عمل ابسه ولی از فرودین امسال نزدیک به مقعد حالت جوش چرکی که پماد سیاه زخم کذاشتم سرش باز سده و چرک میریزه اندو و سونو کردم نرمال ام ار ای لگن کردم فیستول مقعدی نشون داده و یه گره در سمت راست داخل مقعد

  • فریماه فلاح
    1402-04-28 06:28

    بسیار مطالب عالی . کامل و مفید واقع شد با تشکر مرسی درمان🙏⚘

  • مرسی درمان
    1402-04-28 08:34

    در پاسخ به فریماه:
    خودتان هم عالی هستید که ما را عالی می بینید. باور کنید کامنت های خوب شما به ما انگیزه میدهد. زنده باد عزیزم

  • بنده نواز از گلستان
    1402-05-05 14:42

    1 هفته است در فاصله دو سانتی از مقعد غده ای بوجود امده که سفت است در زمان اجابت مزاج ایجاد درد می کنه، البته در طی هفته گذشته فعالیت معرق زیادی انجام دادم و از روز گذشته دردش شدت گرفت و امر‌وز صبح زمانی که از خواب‌بلند شدم متوجه شدم که ترکیده و‌لباس زیرم رو خونی کرده

  • امیدی از اهواز
    1402-05-11 10:41

    با عرض سلام بعد از مصرف یک دوره آنتی بیوتیک نیتروفرانتوئین برای عفونت ادراری خیلی خفیف همزمان دچار درد در قسمت تحتانی خصوصا مقعد و عضلات و دستگاه تناسلی شدم که حتی بلند شدن از سطح زمین یا تخت رو برام مشکل کرده…

  • محمد
    1402-05-25 17:19

    سلام وقت بخیر
    در ناحیه مقعد دچار کورک شدم که خودش سرباز کرده و باعث خارج شدن چرک های داخل آن شده اما مشکلی که وجود داره ناحیه ای که سر کورک باز شده احساس سوزش دارم ایا انتی بیوتیک خاصی باید مصرف کنم ؟

  • شاهوردی
    1402-06-08 18:00

    با سلام حدود بیش از سه سال در مقعد خود درد احساس میکنم و این درد هر از چند گاهی که غذاهای تند و گرم میخورم رخ میدهد و دکتر به من گفته که شقاق دارم ولی اینبار در زیر دنبالچه بصورت آبسه درست شده که عفونت و بعضا خون ترشح میکندو دکتر فوق تخصص رفتم اعلام داست فیستول هست و باید عمل کنم وبا توجه به شغلم که کارمند میباشم عمل برایم مشکل می باشد

  • مرسی درمان
    1402-06-10 15:24

    در پاسخ به شاهوردی:
    وقتی تشخیص جراح فیستول مقعدی است قطعا عمل جراحی اولین و آخرین گزینه درمانی است. درمان با روش طب سنتی زمانبر و نیازمند پرهیز های خاص غذایی است. که ممکنه هر کسی از عهده آن بر نیاید.

  • زینب گرجی
    1402-07-02 15:51

    سلام فراوان
    نزدیک دو سال میشه که واسط ستون فقراتم خیلی سوزش داشت ولی جدی نگرفتم بعد زیمانم بدتر شدم حالا چند هفته میشه که مقعدم هنگام دفع مدفوع درد شدید داشت حالا دردم طوری شدید شد که با عث بیهوش شدنم شد حتی این دوباره که لک خوندیده میشه من بچه کوچک دارم دارم درمان دیگی ابسه داره یا نا ممنون میشم اگه جوابو بدیید
    آبسه مقعدی دارم, درد شدید با حالت نبض دار،

  • وزیری از کارو دانش
    1402-07-05 17:31

    سلام خسته نباشید من فیستول ابسه مقعدی دارم و الان سر باز کرده و چرک میاد بیرون ولی باد معده میخوام خارج کنم میره یهو زیرپوستم بدجور میسوزم احساس میکنم همون ابسه یخورده باد کرد اول یبوست بودم بعد دردشدید در ناحیه داخل مقعد بدون خون ریزی شرو شد ۵ ماه شد یبار خوب شدم دوباره یبوست شدم دوباره شرو شد الان داخل مقعد ی جوش ریز زده و ابسه دارم

  • امیرخ
    1402-07-06 01:34

    سلام من از بچگی کنار معقد دچار درد شدم ک تا الان ک ۲۵سالمه ۴بار همونجا و یک‌بار دنبالچه کیست شده و ۲ بار هم عمل کردم الان باز کنار معقد همونجور شده چ‌ روشی‌برای ریشه کن‌کردنش وجود داره.خیلی اذیتم و درد خیلی زیادی داره حتی‌نمیتونم‌راه برم

  • مرسی درمان
    1402-07-09 12:03

    در پاسخ به آقا/ خانم وزیری:
    در متن مقالات سایت کامل راهنمایی کردیم که بیماران برای درمان چه کار باید بکنند. آبسه و فیستول نیاز به درمان فوری دارد و بیماری نیست که من اینجا دو خط راهنمایی کنم و شما انجام بدید و خوب هم بشید. باید هزینه کنید دارو خریداری کنید تا خوب شوید.
    در پناه حق

  • زهرا
    1402-07-22 15:03

    سلام وقتتون بخیر .من همسرم چند سال پیش عمل کیست مویی انجام داده و تا چند روز پیش هیچ مشکلی نداشت .الان سه روز یکم بالاتر از خروجی اندازه سر سوزن سوراخ شده البته اولش شبیه آبسه بود ولی الان سر باز کرده و ی مقدار خیلی کم ترشح اومد بیرون .ممکنه دوباره کیست مویی باشه ؟؟؟؟

  • سلام.من موقع ژیلت کردم مقعد دچار بریدگی شدم و این بریدگی دچار عفونت شد من از پماد تتراسایکلین استفاده کردم فکر میکنم بیش از حد استفاده کردم ک دچار خشکی و خارش شد از ژل بهداشتی استفاده کردم بهتر شد ولی کامل خوب نشده نیازی هست دارو یا پمادی استفاده کنم؟

  • mohamadiyar
    1403-01-02 10:57

    وقت بخیر همسرم حدود دوساله که فیشر داره ولی درمان نکرده و مشکلی هم ایجاد نکرده ولی مشکل الان آبسه است دو رزو است که مبتلا شده هم دردناک است هم بزرگ شده به اندازه نخد شده، کارش طوریه که حتی یک روز هم نمیتونه مرخصی بگیره و به دکتر مراجعه کنه لطفا برای درمان خانگی و اینکه بدون جراحی بتونیم کاری بکنیم بهتر بشه راهنمایی بفرمایید یک دنیا ممنونم میشم

  • در پاسخ به بیمار:
    بهتره قبل از هر گونه تصمیمی با پزشک متخصص مشورت کنید . برای درمان خانگی وضعیتی که شوهرتان بدان مبتلا است بهترین گزینه پک درمانی عفونت و آبسه مقعدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایر مقالات آبسه مقعدی