علائم و درمان کبد چرب در زنان در صورت و در افراد لاغر چیست

علائم کبد چرب در زنان، علائم خطرناک کبد چرب، در صورت و چهره خانمها چیست

علائم کبد چرب در زنان ابتدا با خستگی دائمی، کلافه گی، درد شدید عضلانی، بد خلقی و ریزش شدید موی سر و کم پشت شدن ابروها و ، خود را نشان میدهد. علائم خطرناک کبد چرب ( سیروز کبدی ) در زنان معمولا به صورت خون ریزی شدید در دوران قاعدگی، بوی بدن دهان نامنظم شدن دوره تخمک گذاری، زرد شدن چشم ها و زردی پوست صورت و بدن نمایان می شود. مردان و زنان در بعضی از علائم کبد چرب مشترک هستند.

کبد یکی از بزرگترین اندامهای بدن است. که وظیفه آن تصفیه خون، پاکسازی مواد زائد و سمی از بدن می باشد. در مقاله پیش رو در مورد علائم کبد چرب در زنان، و  نشانه های کبد سمی در چهره و صورت بیماران مطالب مهمی را با شما به اشتراک میگذاریم.

زنان بعلت تغییرات هورمونی، کم تحرکی و افزایش وزن،  بیشتر در معرض این بیماری هستند. بیماری کبد چرب غیر الکی اغلب در مراحل اولیه خود، علائمی را نشان نمیدهد. با این حال ممکنه بیماران درد شکمی یا خستگی و بی حوصله گی، در اکثر اوقات شبانه روز را تجربه کنند.

علائم کبد چرب در زنان معمولا با نشانه های مانند افزایش وزن به دلیل کاهش میزان سوخت و ساز بدن، احساس خستگی دائمی و بی حوصله گی، زردی پوست صورت و سیاهی زیر چشم همراه است. همچنین خون ریزی شدید در دوران پریودی، داشتن حالت تهوع و خارش پوست بدن و ریزش مو از دیگر علائم کبد چرب در خانم ها می باشد.

بیماری های کبد چرب به 4دسته ( گرید ) طبقه بندی می شوند.

کبد چرب گرید 1و2 و گرید 3 و سیروز کبدی، بیماری های کبد چرب به بیماری خاموش یا پنهان معروف است.  و هیچ گونه درد و سر و صدایی ندارد. مثلا مانند دندان درد و یا درد کلیه و آپاندیس نیست. که یکی از اندامهای ما به درد بیاید. و بیمار را مجبور کند که راهی بیمارستان و بستری شود. به همین دلیل به بیماری پنهان یا خاموش معروف است.

بیماری اختلال کارکرد جگر سیاه در انسان تنها از دو راه زیر قابل شناسایی و درمان است.

  • به صورت آزمایش پزشکی از طریق تست خون sgpt
  • از طریق علائم کبد چرب

سایر نشانه های  کبد چرب در زنان چیست ؟

 

یبوست و نامنظم شدن دوره تخمک گذاری از نشانه های بیماری کبد در خانم ها است

بعضی از علائم کبد چرب در زنان و یا در میان مردان مشترک است. اما خانم ها به دلیل تغییرات هورمونی و عادات ماهیانه و در کل آناتومی بدن، بیشتر در معرض بیماری کبد چرب و سمی هستند. اگر یک یا چند تا از نشانه های زیر را در خود می بینید، و یا احساس کردید. باید بهتون بگم که کبد شما چرب است.

و حتما برای درمان و یا مشورت با پزشک اقدام کنید.

  • دیدن خواب های بد و کابوس شبانه
  • گز گز کردن پاها و حرارت بالای کف پاها و بدن هنگام خواب و استراحت
  • ریزش دائمی موی سر و یا کم پشت شدن ابروها
  • بد خلقی و عصبانیت و کلافه گی دائمی
  • حس و حال ورزش و یا تحرک ندارند
  • تا هر میزان که به بدن خود استراحت میدهند. و یا میخوابند بازهم احساس خستگی و کوفتگی عضلات بدن دارند.
  • افزایش وزن بالا و بوی بد دهان و زردی پوست صورت و سیاه شدن زیر چشم
  • وجود کک و مک و جوش در صورت و گردن و بعضی از نواحی بدن
  • دائم خواب آلود و بی حال و کسل هستید. و خواب منظمی ندارید
  • حساسیت پستان ها و سندروم قائدگی
  • خارش و کهیر در پوست بدن
  • اختلال در سیستم گوارشی که با خشکی و حرارت بالای روده ها همراه است. و منجر به یبوست شدید می شود.
  • اختلال در دستگاه گوارش که منجر به اسهال  طولانی مدت می شود.
  • بالا رفتن حرارت بدن و روده ها که منجر به ایجاد خارش در ناحیه مقعد می شود.
  • بیماری های نشیمن گاهی مانند هموروئید و شقاق، ناشی از کبد چرب است.   خشکی روده ها و یبوست در بیماران ناشی از کبد سمی و چرب است. که با خارش و سوزش مقعد همراه است.

حتما بخوانید : قاتل کبد چرب چیست ؟

علائم کبد چرب در صورت یا چهره

 

زردی چشم و پوست بدن و تیرگی زیر چشم از نشانه های کبد چرب در صورت است

اگر کبد شما سمی است، یا به دلیل اختلال در عملکرد نتواند وظیفه سوخت و ساز و تجزیه چربی های موجود در خون  را به درستی انجام دهد. و یا اینکه قادر به  تصفیه خون  و بیرون راندن مواد زائد و سمی از خون نباشد.

با نشانه های زیر در صورت و چهره افراد نمایان می شود.

  • وجود جوش های کوچک و سر قرمز مایل به صورتی در نواحی مختلف صورت و گردن
  • زردی پوست صورت و سفیدی مردمک چشم به حالت قرمز یا زرد در می آید. در بیشتر بیماران حالت خون مردگی و قرمزی در سفیدی مردمک چشم دیده می شود.
  • سیاهی و گودی زیر چشم از علائم کبد چرب در صورت و چهره زنان می باشد.

اکثر خانمها بدون اینکه در مورد ریشه و درمان عمقی بیماری خود، اطلاعاتی داشته باشند. تلاش می کنند، با لیزر و یا استعمال پمادهای گران قیمت، بر این مشکل به صورت موقتی غلبه کنند.

توصیه ما اینه که  وقت و هزینه خود را در این زمینه، هیچگاه تلف نکنید. و بجای آن یک الی 2 دوره از بهترین قرص خارجی برای کبد چرب  استفاده کنید. ما به شما اطمینان میدهیم، در صورتی که از این داروهای گیاهی درمان کبد چرب استفاده کنید.

هیچگاه شاهد کک و مک و یا جوش و تیرگی پوست صورت و یا سایر علائم کبد چرب در صورت و چهره خود نخواهید بود.

علائم کبد چرب روی پوست

 

خارش پوست بدن از علائم ناراحتی جگر سیاه در بدن است

از شایع ترین علائم کبد چرب روی پوست بدن بیماران، خارش و کهیر پوستی است. ممکنه بعضی از زنان و یا مردان نسبت به مصرف اغلب مواد غذایی حساس باشند.

مثلا بعضی ها با خوردن گوجه فرنگی، بادمجان و یا کیوی و پرتقال دچار حساسیت و خارش پوستی شوند. این نوع حساسیت های غذایی  به علائم کبد چرب روی پوست بدن افراد هیچ ارتباطی ندارد.

اما اگر در در 3یا 4 روز هفته، دچار خارش و بثورات و یا کهیر پوستی می شوید. و با دوش گرفتن و یا حتی مصرف قرص ها کورتون این مشکل برطرف نمیشود. به معنی اینه که شما دچار اختلال کبدی هستید. خارش از علائم کبد چرب است. و بسیار آزار دهنده است.

و برای پاکسازی کبد سمی و چرب خود باید از داروهای گیاهی یا دم نوش ها و عرقیات استفاده کنید.

اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید. حتما مقاله درمان و پاکسازی کبد چرب در طب سنتی را مطالعه کنید.

علائم خطرناک کبد چرب

 نمایش نشانه های خطرناک سیروز کبدی در بدن انسان، آب آوردن شکم، زرد شدن چشم و قرمز شدن کف دستها است

زرد شدن پوست یا یرقان، زرد شدن سفیدی مردمک چشمها و احساس درد شدید در قسمت بالای شکم از علائم خطرناک کبد چرب است. شکل تهاجمی تر بیماری کبد چرب که با علائم خطرناک همراه است. سیروز یا زخم پیشرفته کبد نام دارد.

سیروز یا بخش خطرناک بیماری کبد چرب منجر به تجمع مایع در شکم (آسیت) تورم وریدهای مری که میتواند دراثر پارگی خونریزی کند. گیجی، خواب آلودگی و مشکل در تکلم ( آنسفالوپاتی کبدی) و سرطان کبد از دیگر علائم خطرناک کبد چرب است.

سایر علائم خطرناک کبد چرب یا سیروز کبدی عبارتند از :

  • متورم شدن شکم ( آسیت)
  • بزرگ شدن طحال
  • قرمزی کف دستها
  • زردی پوست چهره
  • زرد شدن سفیدی مردمک چشمها ( یرقان)

کبد یکی از اندامهای حیاتی بدن ما است که اگر به درستی از آن مراقبت نشود. باعث بروز مشکلات خطرناکی برای بدن می شود. اگر به موقع برای درمان کبد چرب اقدام کنید. این ارگان حیاتی بدن تنها اندامی است که قادر به ترمیم و بازسازی خود می باشد.

اگر در فرصت مناسب برای درمان کبد چرب گرید 1، یا 2 اقدام نکنید. و مبتلا به نوع خطرناکی از بیماری کبد چرب مانند کبد چرب گرید 3 یا سیروز کبدی شوید. باید منتظر علائم خطرناک کبد چرب مانند. زرد شدن پوست یا یرقان، زرد شدن سفیدی مردمک چشم و یا درد شکمی در قسمت بالای شکم خود باشید.

طی تحقیقاتی که موسسه ملی بهداشت ایالت متحده آمریکا انجام داده است. از هر 5تا 12% از مبتلایان به بیماری کبد چرب غیر الکی، دچار کبد چرب پیشرفته و تهاجمی مانند سیروز کبدی می شوند.

علائم کبد چرب در افراد لاغر

 

علامت و نشانه های کبد چرب در افراد لاغر هم مانند سایر افراد است

خواب آلودگی، خستگی و ضعف عضلانی و از دست دادن اشتها، زردی قسمت سفیدی مردمک چشم و زرد شدن پوست صورت ( یرقان) از شایع ترین علائم کبد چرب در افراد لاغر است. خون دماغ شدن و استفراغ و سرگیجه از سایر  نشانه های بیماری کبد در افراد لاغر است.

جای تعجب داره اگه بهتون بگیم افراد لاغر هم به چربی خون بالا و کبد چرب مبتلا می شوند؟ شاید چاقی و اضافه وزن از علت اصلی ابتلای بیماران به کبد چرب باشد. اما لازمه بدانید که افراد لاغر هم از این بیماریها در امان نیستند.

ساختار فیزیولوژیکی بدن بعضی از افراد این گونه است. که خون بدن آنها چربی ساز است. یعنی در بدن این دسته از افراد خون یا کبد قادر به تجزیه درست چربی ها نیست. در نتیجه چربی به راحتی وارد جریان خون میشود و باعث بالا رفتن غلظت خون و یا تری گلیسیرید خون می شود.

چه بسا افراد  لاغر زیادی هستند که دارای چربی و غلظت خون بالای بوده و حتی عمل قلب باز هم انجام داده اند. می خواهیم به این نکته توجه داشته باشید که بیماری کبد چرب فقط مختص افراد چاق نیست. و افراد لاغر هم از دست این قبیل بیماری ها در امان نخواهند بود.

بغیر از اضافه وزن و چاقی عوامل دیگری مانند مصرف داروهای ضد بارداری در خانم ها و قرص های کورتون و شیمی درمانی و دیابت و فشار خون بالا در افراد منجر به عارضه کبد چرب خواهد شد.

به این نتیجه میرسیم که بیمار ی کبد چرب چاق و لاغر و یا بزرگسال و جوان را نمیشناسد. و ممکنه است همه افراد را در هر وضعیت و با هر ساختار بدنی و در هر رنج سنی را درگیر خود کند.

علائم کبد چرب در مردان

 

خستگی و عصبانیت و بد خلقی و زرد شدن مردمک چشم از علامت بیماری کبد در مردان است

در مقایسه با زنان، نوشیدن الکل در میان مردان بسیار شایع است. معمولا آقایان عاشق خوردن انواع کباب و گوشت قرمز و استیک های مختلف و غذاهای پرچرب و شیرین هستند. موضوعی که وضعیت را خطرناک میکند این است که مردان بعد از خوردن این خوراکی های خوشمزه و خطرناک در نوشیدن مشروبات الکلی افراط کنند.

خیلی زود دچار کبد چرب الکی می شوند که اگر به موقع الکل را قطع مصرف نکنند. و سبک زندگی و عادات غذایی خود را تغییر ندهند. مبتلا به نوع تهاجمی تری از بیماری کبد چرب بنام سیروز  یا تنبلی کبد می شوند.

علائم کبد چرب در مردان و زنان زیاد تفاوتی با همدیگر ندارد. خستگی و بی حوصله گی، درد عضلانی و احساس درد شدید در قسمت بالای شکم، متورم شدن و بزرگ شدن ناحیه معده و شکم و زردی پوست صورت و تیرگی آن از مهم ترین علائم کبد چرب در مردان است.

درمان کبد چرب در زنان

  • پرهیز از کم تحرکی
  • خوردن جوشانده خاکشیر
  • انجام ورزش های هوازی
  • پرهیز از اضافه وزن و چاقی
  • پرهیز از مصرف کربو هیدارتها
  • مصرف مداوم عرق خارمریم
  • پرهیز کامل از مصرف مشروبات الکلی
  • مصرف مداوم قرص کبد چرب اوکسین جی
  • قطع مصرف هر گونه مخدر، قلیان و سیگار
  • کاهش وزن و لاغری زیر نظر متخصص تغذیه

خلاصه کلام و نتیجه گیری از مطلب

بیماری کبد چرب یک وضعیت خاموش و پنهان در بدن است. که بیشتر از طریق علائم کبد چرب قابل شناسایی و درمان است. اگر شما با هر کدام از علائم کبد چرب در بدن خود مواجه شدید. می توانید برای مشاوره و انجام آزمایشات پزشکی به طبیب متخصص مراجعه کنید.

کم تحرکی و عادات بد غذایی و شیوه غلط زندگی و تن دادن به رژیم های سخت غذایی برای چاق یا لاغر شدن از عوامل ابتلا به کبد چرب است.

اختلالات گوارشی مانند یبوست و اسهال در بانوان از شایع ترین علائم کبد چرب در زنان و مردان است.

همچنین خستگی  دائمی و کوفتگی عضلات و سردرد و سر گیجه و زردی پوست صورت و سیاه شدن زیر چشمان و زردی و حالت خونی بودن دادمی سفیدی مردمک چشمها از نشانه های کبد چرب در زنان، مردان و افراد لاغر است.

اگر هر کدام از علائم بالا را در خود احساس و یا تجربه کردید در اولین فرصت به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

20 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • صدف احمدی
    1402-01-24 14:57

    عالی بود ممنون

  • مرسی درمان
    1402-01-24 17:48

    در پاسخ به صدف احمدی:
    ممنون نظر لطف شما است. منتظر نظرات ارزشمند شما در سایر بخش های سایت هستیم

  • سکینا سعیدی آذر
    1402-01-26 08:15

    بسیار ممنون ،عالی بود.

  • سکینا سعیدی آذر
    1402-01-26 08:16

    بسیار ممنون ،عالی بود.توضیحات کامل بود برای ما.

  • مرسی درمان
    1402-01-26 08:28

    در پاسخ به سکینا :
    نظر لطف شما است معلومه با دقت و حوصله کافی مطالب را مطالعه کردید که بازخورد خوبی داشتید منتظر نظرات ارزشمند شما در سایر بخشهای سایت هستیم

  • ممنون از مطالب خوبتون بسیار آموزنده ومفید بود
    بهترین ها سهمتون باشه

  • مرسی درمان
    1402-01-30 23:13

    در پاسخ به شیلا:

    ⭐💖💖⭐🖐💖

  • مانی
    1402-02-18 07:16

    خیلی کلی وعالی بود ممنون

  • مرسی درمان
    1402-02-18 08:16

    🙏🙏💖💖

  • فاطمه کمری
    1402-02-23 14:29

    مطالب آموزنده ایی بود سپاس بابت توضیح کاملتون🙏🏻

  • فاطمه کمری
    1402-02-23 14:30

    سپاس🙏🏻

  • مرسی درمان
    1402-02-24 04:04

    در پاسخ به فاطمه :
    ممنون از نگاه زیبای شما فاطمه جان ما خوشحالیم که استفاده کردی💖

  • زینب
    1402-03-13 16:59

    سلام وقت بخیر
    من یه سری از عوامل بالا را دارم یعنی کبدم چربه؟ روی صورتم نزدیک چشمم لک افتاده یعنی اونم بخاطر کبد چرب هستش؟
    اگر مشکل کبدم حل بشه لک های صورتم از بین میره ؟
    اگر درمان سنتی رو مرتب انجام بدم حتما تاثیر داره برای کبد؟

  • مرسی درمان
    1402-03-13 22:30

    در پاسخ به زینب:
    زینب جان دختر گولم کاش برام مینوشتی چند سال داری و یا چند ساله هستید عزیز دلم
    نمیشه همی ناراحتی ها را به عدم کارایی کبد نسبت داد. ولی با توجه به علائمی که دارید میشه گفت که یه چورایی کبد شما اختلال در عملکرد داره شاید به مرور هم دچار کبد چرب گرید یک هم بشید.
    برای اینکه خاطر جم بشید برید یه آزمایش بدید عزیز دلم. مصرف یک دوره قرص کبد چرب هیچ عوارضی ندارد قربونت برم
    نگران نباش خوب میشی

  • مونا
    1402-04-28 05:03

    با سلام و عرض خستہ نباشی الان مدتی ھست طرف راستم زیر دندہ ھام احساس درد و تورم دارم و بی اشتھا ھستم و احساس گرسنگی ندارم ودرد شانہ راستم
    میانہ علت چیست؟

  • سلام خسته نباشید
    ببخشید سایت شما عکس خانم های نیمه برهنه هست
    لطفاً حذفش کنید
    در روز قیامت خداوند از شما سوال می کند
    چگونه میشه پاسخ داد!!!!
    ببخشید ناراحتت کردم
    به خاطر خودت میگم دوست دارم شما سالم باشید در قیامت
    موفق باشید.

  • با سلام راه پیشگیری و درمان در منزل رو هم توضیح دهید با تشکر

  • فاطمه
    1402-05-30 14:33

    سلام . خیلی عالی بود خدا طول عمرتون بده

  • ساری
    1402-08-13 12:21

    سلام من 18سالمه و الا یه مدته جوش های مثل آبله مرغان میزنم و خارشت میکنه پشت گردنم خود گردنم بعد بعضی از جای جوش ها قهوه ای میشود بعد از چن مدت یه بار جوش هام دوبار پیداشون میشه مشکل از کبد چربمه یا چی هستش

  • سیماواتی
    1402-08-19 11:13

    شبا پاهام گزگز میکنه و از داغیه بدنم خوبم آشفته س
    خیلی از خواب میپرم و بعدش دیگه خوابم نمیبره و اکثر علائم کبد چرب رو دارم مث یبوست. ریزش مو. تیرگی صورت.بوی بد دهان و عرق. کبودی پوست بیشتر توی پا
    میشه راهنمایی کنید که داروی اوکسین رو استفاده کنم یا اول آزمایش بدم بعد استفاده کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بهترین داروهای گیاهی برای درمان کبد چرب