معایب لیزر شقاق عوارض و مزایای آن مراقبت های بعد از عمل شقاق

معایب و عوارض لیزر شقاق مراقبت های بعد از عمل شقاق مزایای لیزر

از مهم ترین معایب و عوارض لیزر شقاق مقعد : بی اختیاری به عنوان ترسناک ترین عارضه، خونریزی، درد، عفونت و آبسه مقعد می باشد. قیمت بالای این مدل جراحی همراه با گسترش پارگی عضله به اطراف از دیگر معایب لیزر شقاق است. و از مزایای این مدل جراحی میتواند روش درمان مناسب برای بیمارانی باشد که از شقاق بدخیم و مزمن رنج می برند. در مقایسه با چاقوی جراحی سنتی این روش، یک شیوه جراحی پیشرفته در طب کلاسیک امروزی است.

اگر تصمیم به درمان شقاق با لیزر دارید. قبل از جراحی باید بدانید که معایب لیزر شقاق چیست ؟ و مهم ترین عوارض لیزر کدامند؟ در مورد مزایای لیزر شقاق بهتر بدانید. و اگر هم جزء آن 5% هستید که لیزر شقاق انجام داده اید. لازمه با مراقبت های (دوره نقاهت) بعد از عمل شقاق آشنا شوید.

شقاق چیست ؟ شقاق مقعد ( آنال فیشر) یک زخم خطی بیضی شکل است. که در دهانه مقعد ایجاد می شود. عبور مدفوع سفت و حجیم و اسهال طول کشیده، رژیم غذایی کم فیبر، آسیب ناشی از جراحی قبلی و عفونت ،از فاکتورهای هستند که به ایجاد شقاق مقعد کمک میکند. شما می دانید بواسیر چیست؟

در 5سال اخیر درمان جراحی با لیزر برای شقاق مقعد  خیلی رواج یافته است. بیمارهای نشیمن گاهی از بدو خلقت آدمی همواره با وی بوده اند. و اگر 10سال پیش تو ایران به یکی میگفتی مقعد و با لیزر جراحی کن حتی خود اطبا هم بهت می خندیدن .

یا در همین 50سال پیش توی ایران در اکثر شهرها چیزی بنام اطاق عمل و یا جراحی و بیهوشی به شکل امروزی وجود نداشت. قصدم از طرح این مثالها این است که میخواهم بدانید، در یکی دو دهه گذشته یا گذشته های بسیار دور بشر برای تسکین و درمان ناراحتی های مقعد خود چه کاری انجام میداد.

لابد میخواهید بگویید که از طریق طب سنتی ؟ پاسخ تا حدودی درست است. طب سنتی و روش های نوین و قدیمی درمان از گذشته های دور همواره با آدمی بوده و پاسخگوی مناسبی برای درمان، کنترل و تسکین درد وی بوده است.

جراحی شقاق با لیزر چیست؟

عمل فیشر با اشعه پرتوان لیزر چگونه است

شقاق مقعدی از نوع حاد تا 99% با درمان های خانگی و دارویی درمان می شود. شقاق مقعد از نوع مزمن، بیش از 65% به درمانهای دارویی و روش طب سنتی پاسخ مثبت میدهد. در موارد بسیار نادر اگر روش های خانگی و درمان دارویی جوابگوی بیمار نباشد. معمولا از روش های تهاجمی تر مانند انواع جراحی استفاده می شود.

جراحی شقاق با لیزر یک روش درمانی پیشرفته در طب کلاسیک امروزی برای درمان زخم شقاق مزمن است. در این روش درمانی معمولا ناحیه نشیمن گاه بیماران با آمپول لیدوکائین توسط پزشک متخصص بی حس می شود. بعد از انجام بی حسی،  بوسیله دستگاه لیزر که مجهز به اشعه پرتوان لیزر است.

بخش کوچکی از عضله اسفنکتر مقعد برش  و ترمیم  داده میشود. که منجر به کاهش اسپاسم و کنترل فوری درد در بیماران می شود. مدت زمانی که بیمار تحت این روش عمل جراحی قرار میگیرد از 15تا 45دقیقه است.

بعد از اتمام عمل جراحی با لیزر،  بیمار می تواند به انجام کارهای معمول روزانه بپردازد. در این روش جراحی نیازی به بیهوشی و یا بستری شدن در بیمارستان نیست. صرف نظر از قیمت بسیار بالای این مدل جراحی، استرس زیادی به بیمار یا خانواده وی وارد نمیشود. هزینه عمل جراحی شقاق با لیزر چقدر است؟

جراحی شقاق چقدر دردناک است

عمل زخم مقعد با دستگاه لیزر چقدر دردناک است

همچنانکه در بالا اشاره کردیم. بیمار حین انجام عمل جراحی هیچگونه دردی احساس نمیکند. هر چند در این روش نیازی به اطاق عمل و بیهوشی نیست. و به صورت سرپایی انجام میشود.

چون ناحیه مقعد بوسیله آمپولهای خیلی قوی لیدوکائین بی حس میشود. لذا در حین عمل جراحی، بیمار درد آنچنانی را احساس نمیکند.  این بی حس کننده ها همان چیزی است که در جراحی دهان و دندان به کار میرود. و عملا بیمار درد زیادی را   احساس نمیکند.

سوال مهم اینه چیزی که شما قبل از جراحی باید بدانید این است.   بعد از اینکه اثرات داروهای  بی حس کننده کنار میرود و جراحی به اتمام میرسد. چه حس و حالی توسط بیمار تجربه می شود؟

آیا بعد از عمل شقاق با لیزر، بیمار درد شدیدی را تجربه میکند؟

از مهم ترین معایب شقاق درد بعد از عمل شقاق است ؟

معایب  و عوارض لیزر شقاق دقیقا چه می تواند باشد ؟

مزایای لیزر شقاق چیست؟ آیا این مدل جراحی مزایا هم دارد؟

شما تجربه عمل شقاق با لیزر دارید ؟

کیا عمل شقاق انجام دادن ؟ لطفا تجربیات خودتان را در همین صفحه کامنت کنید. تا سایر بیماران هم استفاده کنند.

ما در مطالب پیش رو پاسخ مناسب و مستندی برای تمام این سوال ها و ابهامات شما داریم.

برای مطالعه بیشتر : بهترین پماد برای شقاق مقعدی

معایب  و عوارض لیزر شقاق

ضرری که عمل جراحی زخم مخرج دارد درد و عفونت و آبسه مقعد است

قبل از شروع درمان با پزشک خود صحبت کنید. تا از عوارض و معایب لیزر شقاق و مزایای آن مطلع شوید. اما عوارض زیر از مهم ترین فاکتورهای معایب لیزر شقاق بشمار می آیند. لازمه که آنها را جدی بگیرید.

  • بی اختیاری – ترسناک ترین عارضه
  • عفونت
  • خون ریز ی
  • فیستول مقعد -آبسه مقعد
  • گسترش پارگی عضله به اطراف
  • حرکات دردناک روده که فرد را مجبور به نگه داشتن مدفوع می کند.

جهت مطالعه و آگاهی بیشتر : چه چیزهایی برای شقاق ضرر دارد 

شرح کامل عوارض لیزر شقاق

بی اختیاری ترسناکترین عارضه لیزر زخم مقعد

بی اختیاری در کنترل و مهار مدفوع و گاز روده بعد از عمل جراحی شقاق بسیار شایع است. که به دلیل انسداد اعصاب لگن و رفلکس های ناشی از درد است. این مشکل معمولا به دلیل جنسیت و سن یا میزان کهولت سن بیمار رخ میدهد.

مایعات اضافی داخل وریدی هم میتواند بطور قابل ملاحظه ای خطر احتباس ادرار و مدفوع را افزایش دهد. از علائم بی اختیاری و احتباس ادار می توان به :

درد، ناراحتی، فشار ضربان دار، احساس تخلیه ناقص و میل مکرر به دفع کردن اشاره کرد.

عفونت :

یکی دیگر از عوارض لیزر شقاق که ممکن است بعد از جراحی رخ دهد عفونت مقعد است. این موضوع ممکنه برای شما نگران کننده باشد. تشخیص عفونت واضح نیست. زیرا ترشحات دردناک از مقعد و تورم تا چند روز بعد از جراحی ادامه دارد.

اگر علائمی مانند تب، درد بسیار شدید، و یا احتباس اداری و مدفوع  را در خود مشاهده کردید فورا به پزشک جراح خود مراجعه کنید. در اینگونه مواقع بهترین پاسخی که بیمار می شنود این است.  برو خونه استراحت کن خودش خوب می شه!!!

خون ریزی

بعد از جراحی شقاق بسیاری از بیماران از دفع مکرر لخته های کوچک و خون قرمز روشن بعد از اجابت مزاج گزارش می دهند. خون ریزی جزئی بعد از جراحی از 15تا 20روز بسیار شایع است. و این موضوع یکی دیگر از معایب لیزر شقاق است.

که به دلیل از دست دادن کنترل ساقه عروقی مقعد ایجاد می شود. هنگامی که خون ریزی پس از 2هفته بعد از عمل قطع نشود بطور مستقیم با تروما و عفونت موضعی ناشی از مقعد مرتبط است. که در اینصورت هم باید فورا برای ادامه درمان به جراح خود مراجعه کنید.

برای عوارض کنترل و یا قطع خون ریزی بعد از عمل شقاق هیچ درمانی وجود ندارد. و باید زمان بگذرد تا زخم شقاق جوش خورده و خون ریزی آن قطع شود.

ایجاد فیستول مقعدی از عوارض لیزر شقاق

تخلیه مداوم و عدم التیام زخم مقعد می تواند منجر به تشکیل عارضه آبسه یا فیستول مقعد گردد. برای اینکه بدانید آبسه مقعدی چیست؟ لطفا مقاله مرتبط را مطالعه کنید.

اگر چه احتمال بروز چنین عفونت هایی بعد از عمل لیزر شقاق بسیار نادر است. این معایب لیزر شقاق ممکنه از عوارض عفونت زخم باشد که از نظر بالینی مشهود نیست.

بنا بر اظهارات بیمارانی که این روش درمانی را انتخاب کرده اند. با گذشت یک تا 3سال بعد از عمل معمولا با عود مجدد شقاق و یا آبسه مقعدی که بسیار دردناک تر از شقاق است مواجه شده اند.

دقیقا در زیر محل زخم شقاق که لیزر شده است. بعد از گذشت 1تا 3سال بیمار دچار آبسه مقعد ی می شود. این موضوع توسط 25% از بیماران این حوزه گزارش شده است. (یعنی از هر ده نفر 2و نیم نفر)

جهت آگاهی بیشتر مطالعه  مقاله : تفاوت شقاق و بواسیر چیست 

معایب لیزر شقاق گسترش پارگی عضله به اطراف

از عوارض جراحی با لیزر و یا حتی عمل جراحی با چاقو و سنتی می تواند:

آسیب به عضلات و اسفنکتر مقعد یا سلولهای عصبی اطراف زخم باشد. این صدمات معمولا ناشی از پرتوهای قوی اشعه لیزر ( حرارت) و یا ضربه مستقیم توسط تیغ جراحی است. این مشکلات می تواند منجر به بی اختیاری هم شود.

در این میان تخصص  و مهارت جراح و روش دقیق جراحی برای جلوگیری از این مشکل  بسیار مهم است.

در این مدل جراحی، سلول های عصبی ناحیه مقعد به شدت تضعیف شده و عضلات مقعد ی آسیب می بینند. که این موضوع از مهم ترین دلایل عود مجدد زخم شقاق یا هموروئید و آبسه مقعد ی در آینده است.

حتما بخوانید : درمان خانگی شقاق 

حرکات دردناک روده که فرد را مجبور به نگه داشتن مدفوع میکند

بعد از عمل جراحی از2 تا 4هفته معمولا بیمار درد شدیدی را تجربه میکند. این درد باعث می شود که بیمار از لحظه دفع مدفوع بترسد. عضلات و سلولهای عصبی مقعد که از قبل بر اثر جراحی درد میکردند. حین اجابت مزاج بیشتر درد میگیرند.

و به دلیل این ترس بیمار ممکنه، حین دفع از مراجعه به توالت وحشت کند. این موضوع وضعیت را بدتر میکند.

این ترس از دفع، منجر به تخلیه ناقص مدفوع یا عدم تخلیه کامل می گردد. لذا بیمار حرکات دردناک روده که این نیز از معایب و عوارض لیزر شقاق است تجربه میکند.

مزایای لیزر شقاق

هر روش درمانی به تناسب معایبی که دارد از مزایا  و حسن های زیادی هم برخوردار است.

مثلا تمام معایب ی که در بالا به آن اشاره کردیم به صورت موقتی و زودگذر بوده، و بعد از عمل شقاق یا پارگی مقعد نهایتا از 4تا 6هفته میهمان شما خواهند بود.

که به دوران نقاهت بعد از عمل جراحی مشهور است. لیز ر شقاق یک روش نوین و فوق العاده پیشرفته در طب کلاسیک است. که بدون بیهوشی و احساس درد حین جراحی، و به صورت کاملا سرپایی صورت میگیرد.

در مقایسه با جراحی سنتی پاسخگوی مناسبی برای وضعیت بیمار می باشد. با توجه به دخیل بودن مهارت و دقت جراح در مقایسه با چاقوی جراحی میزان موفقیت این روش درمانی تا 90% گزارش شده است. در این روش استرس کمتری به بیمار و خانواده وی وارد می شود.

مراقبت های بعد از عمل شقاق

اقدامات احتیاطی پس از عمل جراحی شقاق نشیمنگاه

برخی اقدامات احتیاطی وجود دارد. که برای جلوگیری از عوارض و کنترل درد کمتر به عنوان مراقبت های بعد از عمل شقاق باید انجام دهید. تمامی اقدامات زیر به عنوان دوره نقاهت بعد از عمل شقاق کاربرد دارد.

  • برای کنترل و مهار درد پس از جراحی داروهای مسکن خود را طبق دستور پزشک و در ساعات معین مصرف کنید.
  • طبق توصیه جراح پماد یا کرم موضعی تجویز شده بدون اشتباه و در تایم مشخص شده استفاده کنید.
  • یک روش توصیه شده و اثبات شده برای کنترل درد بعد از عمل شقاق، استحمام با آب گرم است.
  • روزانه دو نوبت و هر دفعه 20تا 30دقیقه در معرض آب گرم قرار بگیرید یا بوسیله استحمام نشیمن گاه با آب ولرم درد خود را کنترل نمایید.
  • بعد از اجابت مزاج بوسیله صابون گیاهی آنتی باکتریال، نشیمنگاه خود را به دقت تمیز و خشک کنید.
  • مصرف داروهای مسکن ممکنه باعث ایجاد یبوست در شما گردد. لذا تا زمان مصرف این مسکن ها از ملین های طبیعی یا شیمیایی استفاده کنید.
  • روزانه به مقدار کافی مایعات بنوشید.
  • مقدار زیادی سبزیجات و میوه های حاوی فیبر استفاده کنید، تا مدفوع شما نرم و حجیم شود. همچنین می توانید از مکمل های حاوی فیبر بالا نیز استفاده کنید.

سایر اقدامات احتیاطی پس از جراحی

در اینجا ما چند توصیه مهم و پیشنهاد دیگه هم داریم که به شما در بهبود سریع پس از جراحی کمک می کند.

  • در دوران نقاهت بعد از جراحی از نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید.
  • مصرف مایعات را بیشتر کنید.
  • فقط در صورتی به انجام فعالیت های روزمره بپردازید. که پزشک توصیه میکند مثلا بدون اجازه جراح تا مدتی هیچ فعالیت ورزشی یا انجام فعالیت سنگین نداشته باشید.
  • از نشستن های طولانی حداقل تا یکماه پس از جراحی اکیدا خودداری کنید. چون این موضوع وضعیت شما را بدتر میکند. مثلا اگر کارمند یا پشت میز نشین هستید تا یکماه بعد از عمل مرخصی بگیرید و استراحت کنید.
  • از برداشتن اجسام سنگین امتناع کنید حداقل تا 1ماه بعد از جراحی در خرید های روزانه بار زیادی به دوش نگیرید.
  • خون ریزی خفیف همراه با لخته های خون تا مدتی پس از جراحی طبیعی است. اگر احساس کردید مقدار خون ریزی بیش از حد طبیعی است و یا با تب و درد شدید مواجه شدید فورا به جراح خود مراجعه کنید.

عوارض و معایب لیزر خارش و سوزش بعد از عمل شقاق

سوزش و خارش پس از عمل جراحی زخم مقعد از ضرر های جراحی لیزر استدر

این بخش در مورد خارش و سوزش بعد از عمل شقاق صحبت میکنیم. این بخش تنها بر اساس تجربیات بیمارانی که عمل جراحی انجام دادند تهیه و تنظیم شده است و کاملا مستند است. تمام کوشش ما این است که بی ریا بگوییم و حقیقت را بنگاریم.

موضوع برگشت یا عود مجدد بیمارهای نشیمنگاه بعد از جراحی کاملا به خود شما بستگی دارد. هر چقدر در انجام مراقبت های بعد از عمل و تغییر عادات غذایی و یا اصلاح سبک زندگی خود تلاش کنید. به همان نسبت به نتایج قابل قبول تری می رسید.

جراحی با لیزر یک روش مناسب برای درمان شقاق مزمن و بدخیم و پیشرفته است. اما ممکنه یک سال یا 18ماه از این عمل بگذرد و بیمار با علائم سوزش و خارش بعد از عمل شقاق مواجه شود.

سوزش و خارش بعد از عمل شقاق از مهم ترین معایب و عوارض لیزر شقاق هستند. که به دلیل تضعیف بیش از حد عضلات مقعد و یا تخریب سلولهای عصبی ناحیه بعد از جراحی رخ میدهد.

خارش بعد از عمل شقاق معمولا به دلایل زیر است :

  • مصرف بیش از حد غذاهای فست فودی یا فراوری شده
  • کم تحرکی و نشستن های طولانی
  • عدم مصرف فیبر و مایعات
  • چاقی و اضافه زن
  •  گرفتن رژیم های لاغری و غیر استاندارد
  • بارداری و زایمان مکرر
  • یبوست

تمامی موارد یاد شده از مهم ترین علت خارش مقعد  بعد از عمل شقاق حتی بعد از گذشت مدت زمان طولانی است.

سوزش بعد از عمل شقاق

سوزش مقعد بعد از عمل جراحی لیزر شقاق خیلی شایع است

درد و سوزش در دوران نقاهت بعد از جراحی حین دفع مدفوع یک موضوع طبیعی قلمداد می شود.

اما اگر با گذشت ماهها بعد از عمل به دفعات مکرر دچار وضعیت سوزش مقعد شدید اصلا نگران نباشید. این مشکل  هم یکی دیگر از معایب لیزر شقاق است.

مهم ترین دلیل سوزش بعد از عمل شقاق

  • خوردن غذاهای تند و حاوی ادویه
  • مصرف نوشیدنی های کافئین دار یا الکل
  • گوشت قرمز و یا غذاهای چرب و شیرین زیاد مصرف میکنید
  • ترشی و خیار شور و لیته و …

به دلیل اینکه، عضلات مقعد در معرض حرارت مستقیم اشعه لیزر قرار میگیرند. بسیار ضعیف و آسیب پذیر شده، و با اولین واکنش یا تغییر عادات غذایی به سوزش مقعد مبتلا می شوید.

اگر شما شقاق را با لیزر جراحی کرده اید منتظر عوارض بعد از عمل یعنی سوزش مقعد باشید.

البته این ضایعه در موارد بسیار کمی رخ میدهد. و بیشتر بیماران از عارضه خارش بعد از عمل شقاق گله ای دارند.

ما در مقاله ای جداگانه به علت سوزش مقعد یا درمان خانگی سوزش مقعد و همچنین پماد برای درمان سوزش مقعدی پرداخته ایم. که توصیه میشود حتما مطالعه کنید.

تجربه عمل شقاق با لیزر کیا عمل شقاق انجام دادن؟

داستان زیر تجربه عمل شقاق با لیزر یکی از بیماران است. که چند مدتی است با درج نظرات ارزشمند و تجربیات ارزنده  خود در سایت مرسی درمان، کمک حال بسیاری از بیماران بودند. طی تماس های مکرری که به دفعات مکرر برای مشاوره با تیم مرسی درمان داشتند.

از ایشان خواهش کردیم تجربه عمل شقاق با لیزر خود را در اختیار تیم تحریریه سایت بگذارند. داستان زیر چکیده و خلاصه ای از سرگذشت دردناک ایشان است. جهت حفظ حریم خصوصی  اسامی داستان مستعار است.

تجربه من از بیماری دردناک شقاق

 

تجربه عمل شقاق با لیزر کیا عمل شقاق انجام دادن

من کیانوش هستم متاهل و 45سال سن دارم. برای اولین بار بعدازظهر  یک روز تابستانی سال  1375 بود. که حین اجابت مزاج  توی توالت، متوجه خون روی مدفوع شدم. اون موقع من 19یا 20سال سن داشتم. و زیاد به این موضوع اهمیتی ندادم و اصلا نمیدونستم چی هست.

چون  این وضعیت بعد از اون یکبار،  دیگه تکرار نشد. من با ورزش و تحرک خیلی میانه خوبی نداشتم. و اهل سیگار و قلیان بودم. تا دلتون بخواد عاشق  غذاهای کبابی، چلو خورشت، کله پاچه و خوراکی های چرب و لذیذ بودم.

متاسفم از این موضوع من خبر بسیار بدی براتون آوردم. و اونم اینه که به محض اینکه تیغ جراحی به نشیمنگاه بیماران هموروئیدی میخورد. دیگه اون مقعد، مقعد سابق نمیشه. خراب میشه و هر گز درست نمیشه این موضوعی  است که من با پوست و گوشت و استخوان درک و تجربه کردم.

34ساله بودم که احساس درد و  سوزش شدیدی حین دفع بهم دست میداد. و خون قرمز روشن روی کاسه توالت یا دستمال کاغذی دیدم. احساس میکردم این دفعه با یک وضعیت جدی مواجه هستم. چون به دفعات که توالت میرفتم این مشکل تکرار میشد.

به اولین درمانگاه اورژانس خودمو رساندم

و با مراجعه به یک پزشک مقداری داروی عمومی و دم ستی مثل لوسیون و قطره و یا پماد برایم تجویز کرد. بعد از یک هفته از مصرف داروها،  به نتیجه ای نرسیدم. و به توصیه یکی از دوستان نزد جراح ماهرتری رفتم.

که ایشان هم مقداری دارو با برندهای متفاوتی تجویز کردند. و توصیه به استحمام نشیمنگاه با آب ولرم و بتادین کردند. که این روش درمانی کمک زیادی بهم کرد.

بعدها در مراجعه به دکتر فهمیدم شقاق دارم. اما موضوعی نبود که منو به دردسر بندازه. هر چند وقت یکباری عود میکرد و با پماد و دارو بعد از گذشت یک هفته خوب میشد. تا مدتها ازش خبری نبود تا اینکه یک هفته تا ده روز دوباره عود میکرد.

بیماری وخیم تر شد

بهار سال 1394 بود که وضعیت من خیلی وخیم شد. زخم شقاق در من عود کرده بود و هر فوت و فنی هم که بلد بودم. به کار می بستم که از شرش خلاص شوم. اما مثل اینکه این بیماری شوخی بردار نبود و به صورت خیلی جدی و وخیم منو در چنگال خود اسیر کرده بود.

البته به پزشک های متعددی مراجعه کردم که اون موقع برای جراحی سنتی 2میلیون تومان و برای جراحی لیزر 5میلیون تومان می خواستند. انصافا اون سالها  این ارقام برای همه پول زیادی بود. چون قیمت پراید 7میلیون بود.

وضعیت به همین منوال گذشت.

تا اینکه در زمستان همان سال به پزشک جراحی  در شهر رشت مراجعه کردم. و ایشان منو تحت عمل جراحی با لیزر قرار دادند.

من یک شب و روز در بیمارستان بستری شدم به اطاق عمل رفتم و بیهوش شدم. همون شب به هوش اومدم و درد و سوزش بسیار شدیدی در مقعدم احساس میکردم.

روز بعدش ساعت 12ظهر دکتر منو ترخیص کرد. یک ماهی درد و سوزش داشتم. تا اینکه دوران نقاهت بعد از عمل تموم شد. همه چیز برای 3سال عادی بود.

بعد از گذشت حدود سه سال، در ناحیه مقعد خود همه جور دردی  از قبیل: سوزش، خون ریزی، درد و خارش شدید را تجربه میکردم.

از بس با این علائم زندگی کرده بودم جزئی از شخصیت من شده بودند. سال به 12ماه خدا من دستم به مقعدم بود. همیشه انواع و اقسام پمادها ی موضعی و داروهای گیاهی دم دست خود میگذاشتم که با شروع علائم درد و سوزش، بتوانم آنرا ساکت کنم.

تا اینکه در سال 1399 درد به حدی شدید شد. که مجبور شدم برای بار دوم  جراحی کنم. این دفعه 45روز بعد از جراحی به شدت اذیت شدم. درد و خون ریزی بسیار اسفناکی بعد از عمل گریبانگیر من شده بود. در تماس با سایت مرسی درمان، یک سری دارو و پماد گرفتم که وضعیت منو بهتر از قبل میکرد.

وضعیت من در حال حاضر یعنی بعد از گذشت 18 ماه بعد از جراحی دوم اصلا تعریفی ندارد. با وجودیکه ورزش میکنم. سیگار هم نمی کشم و تغذیه هم رعایت میکنم. اما این دفعه دقیقا در محل جراحی لیزر شقاق دچار آبسه مقعد شدم.

بعد از جراحی زندگیم خیلی محدود شد

حین دفع مرگ مو با چشم خودم می بینم انگار جونم از تنم میاد بیرون. از شما چه پنهان این روزها اصلا حال خوبی ندارم. باور کنید یا نه من بعد از اولین جراحی که داشتم فقط 2یا 3سال وضعیت مناسبی داشتم. آخرین باری که خیار شور یا ترشی خوردم یادم نمیاد. بخدا قسم آخرین باری که یک ادویه خوشمزه خوردم، اصلا به یاد نمیارم.

چون بعد از جراحی جرات نزدیک شدن به این خوراکی ها وسوسه انگیز و خوشمزه را  ندارم. میدونید چرا ؟؟

به محض اینکه این  چیزها  از گلوم پایین میره به فاصله 5تا 6ساعت بعدش، مقعد من شروع میکنه به سوزش و خارش و باید چپ و راست برم توالت پماد بزنم تا بلکه راحت شم.

من دوست دارم برم توی رستوران مورد علاقه ام بشینم و مرغ اسپا یسی یا پیتزا پپرونی سفارش بدم. ویا اینکه بیرون سوسیس بندری بخورم اما چاره ای ندارم. بعد از جراحی با لیزر مقعد من به شدت حساس و ضعیف شده. و فورا واکنش نشان میدهد. طوری شدم که توی کابینت دسشویی خونه ام پر از پمادها و قطره های بی حسی مختلف شده است. چون مقعدم ضعیف شده و به شدت در معرض آسیب و واکنش قرار دارد.

کاش روز اول با درمان طب سنتی و گیاهی کنار اومده بودم و تعجیل نمیکردم و خودمو به دست جراح لیزر نمی سپردم. هر چند گله ای هم نیست. اون وقت ها به اندازه امروز امکانات در دسترس مردم نبود.

تجربه را تجربه کردن دیوانگی است

واقعیت اینه که اگه زیاد دور نشوم. در سال 1394 وقتی بابت شقاق یا بواسیر توی نت سرچ میکردم. اطلاعات زیادی مثل الان در دسترس مردم نبود. تنها یکی دو دکتر تبلیغات جراحی گذاشته بودند. که فقط یکی از آنها لیزر انجام میداد.

بعدها در مراجعه به یک متخصص گوارش و داخلی، اظهار داشتند که در اثر جراحی مکرر با لیزر کانال مقعد من به شدت صدمه دیده است. و به این آسانی هم خوب نمیشه.

من بابت این وضعیت خیلی متاسف هستم . امیدوارم کسی دیگه هیچ وقت تجربه نکند. چیزی که من میدانم اینه که هموروئید و شقاق با روش های طب سنتی و درمان های خانگی   و مراقبت از خود به آسانی قابل پیشگیری و درمان است.

البته موضوع درمان و بهبودی از درد هم کاملا به این بستگی دارد که شما به چه کسی  و به کجا دارید مراجعه میکنید.

تفاوت شقاق و بواسیر چیست؟
چه چیزهایی برای شقاق ضرر دارد غذاهای مفید(رژیم غذای) برای شقاق مقعدی

78 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • احمد
    1402-01-22 15:58

    یا خدا.کاشکی زودتر میخوندم..الان سه روزه عمل کردم…یعنی بیچاره شدم😭

  • سمیرا
    1402-01-23 05:37

    سلام من هفت ماه پیش عمل کردم خوب بودا ولی الان ی هفته ای هست که خونریزی دارم و سوزش و خارش دارم البته خارش ازاول باهامه

  • مرسی درمان
    1402-01-23 08:27

    در پاسخ به سمیرا :
    اگه خوب بود چرا الان مجددا عود کرده خارش از اول باهاته یعنی چی ؟ کدوم منبع علمی موثقی دستور داده که برای سوزش و خارش یا خون ریزی مقعدی شما باید جراحی کنید؟
    میدونید خارش مقعد از چیه ؟
    1تضعیف عضلات دیواره مقعد در اثر تاباندن اشعه لیزر یا تیغ جراحی
    و چندین دلیل مهم دیگر
    برای درمان با پشتیبانی واتس آپ در تماس باشید
    ما نگفتیم عمل جراحی لیزر بد است
    ما میگوئیم هر عملی یک معایبی دارد معایب لیزر شقاق بیشتر

  • سلام. من توی عید درد شدید مقعد پیدا کردم، چهارده فردوردین عمل لیزر کردم، دکتر گفت لیزر کن خوب میشی😭 ولی بعد یک هفته مجددا به همون دردها شاید هم بیشتر گرفتار شدم، زندگیم از دست رفته، مجددا دردهای شقاق برگشته، خروج مدفوع همراه با درد و لرز و ضعف شدید به قول دوستمون مرگ رو میبینی جلو چشمات! مجددا کنار مقعد یک ضایعه دردناک احساس میکنم…
    کاش زود عمل نمیکردم😔

  • آیدا
    1402-01-26 08:14

    درود بر شما، ،،الان ده ساله که من مشکل شقاق و هموروئید دارم دلیلش یبوست و مصرف قرص متادون هست خسته ام زندگیم فلج شده کم آوردم بزرگترین آرزوم خلاص شدن از این درد لعنتیه درد وسوزش و خارش ولم نمیکنه باید عمل کنم نمیدونم پیش چه دکتری برم که مطمئن باشه شیراز هستم

  • مرسی درمان
    1402-01-26 08:31

    در پاسخ به آیدا:
    حتی در صورت عمل جراحی با لیزر یا به روش سنتی، تغییر چشمگیری در وضعیت درمانی شما حاصل نمیشه. فقط وقت و هزینه خودت را تلف میکنید و باعث میشه دو ماهی به شدت درد و زجر بکشی.
    تغییر سبک زندگی، اصلاح عادات غذایی، امتناع از مصرف داروهای مخدر، ورزش و پیاده روی، استخر و شنای منظم، اولین قدم برای یک شروع درمان موثر و نتیجه بخش است.

  • مجتبی شکیبا
    1402-01-31 21:35

    سلام،یک ماهه عمل لیزر شقاق و هموروئید انجام دادم،از درد و خارشش زیاد کلافه شدم،هیجا نمیتونم برم،افسردگی گرفتم،هر پمادی میزنم تروم نمیشه،لطفن راهنمایی کنید،توصیم اینه گول این دکترا رو نخورین که لیزر و عمل خوبه همشون فکر گرفتن پول هستن،من خودمو با لیزر داغون کردم شما اینکار رو نکنید

  • مرسی درمان
    1402-01-31 23:33

    در پاسخ به مجتبی:
    نوشتن و حرف زدن در مورد واقعیت های تلخ جامعه امروزی شهامت میخواهد. درود بر شما منتظر نظرات ارزشمند شما در سایر بخشهای سایت هستیم.

  • امیر رجبی
    1402-02-09 05:11

    سلام وقتتون بخیر، من کاملا تجربیات اقای کیانوش رو درک میکنم،من تجربه خودمو مینویسم
    من در حال حاصر 22 سالمه و متسفانه من هم دچار این بیماری کوفتی شدم… مهر 1400 بود دفع سختی داشتم با خون و… که حقیقتا ترسیدم ولی کاری نکردم موند تا دی همون سال که شروع شد…. متوجه شدم(از نت و…) که شقاق هست و علت اصلیش یبوست(مدفوع سفت و سخت و تیره) هست و دردهای عذاب اور، به طوریکه ترجیح میدی دست و پات بشکنه ولی شقاق نداشته باشی… بدترین درد، یه مدت جرئت نمیکردم چیزی بخورم، بهمن ماه رفتم دکتر(جراح عمومی) گفتن عمل سنتی با تیغ هزینه 5 تومن با یه شب بستری قبول نکردم میدونستم لیزر هست و بستری نداره و روش مدرنیه، رفتم پیش دکتر دیگه(حدودا 20 بهمن 1400) ایشون دو تا پماد با یه ملین تجویز کردن و گفتن که اگر خوب نشدی بیا بریم لیزر…. خوب بود تا اردیبهشت 1401 که دوباره شروع شد…. بدنم میلرزید موقع دستشویی رفتن…درد به قدری وحشتانکه که پیراهنمو گاز میزدم… باز با پماد و… اوکی شد تا شهریور 1401 دوباره از اول و بازم رفت تا دی 1401 دوباره و تا شروع بهمن درگیرش بودم و رفتم پیش یه عطاری بهم کوهان شتر و یه کپسول داد(هموروئید فکر کنم) که باز تا چند وقت خوب بود فکر کردم راحت شدم که اواخر بهمن دوباره… ایندفعه یه شقاق دیگه هم ایجاد شد یعنی یه شقاق مزمن(قدیمیه) و یکی حاد(جدیده) … دیگه نمیتونستم تحمل کنم رفتم با تحقیق و… پیش دکتری تو تهران برای لیزر روز 4 اسفند و همون جا ایشون گفتن باید عمل شی و عملم شدم با هزینه 5400 تومن(همین حدودا دو ماه خورده ای پیش)( سال 1400 3 تومن میشد) که نفر اول عمل شدم و دکتر خوبی بود از مراجعه کننده ها پرسیدم راضی بودن… دستیارشون خیلی اماتوری رفتار میکردن و استرس میدادن ولی دکتر نه… درد شقاق من به حدی زیاد بود که وقتی دکتر بیحسی به محل شقاق تزریق کرد برام شوخی بود… شقاق اول من که مزمن بود دیگه دکتر کامل برداشتش چون کولیت شده بود و دومی هم بست، کلا نیم ساعت طول کشید و رفتیم که اون شقاق جدا شده رو به آزمایشگاه بدیم(که بعد یه هفته جواب اونم که خداروشکر اومد و بدخیم نبود)، بعد عمل همچی خوب بوده انصافا ولی از ی یه هفته پیش باز یه دفع سفت سخت داشتم ولی درد انچنان نه فقط سوزش، دوبار دیگه هم دفع سختی داشتم که دفعه اخر مدفوع با خون بود، متوجه شدم محل زخم شقاق مزمن که برداشته بودن خونریزی داره(اینم بگم دردی که داشت اصلا در مقایسه با اون درد قبل لیزر صفر حساب میشه) میدونم که محل زخم شقاق قبلی بود چون اونو برداشتن و مقعد من از یه تک گردی به یک گردی با یه گردی کوچیک تبدیل شد شبیه به 8 انگلیسی،
    همچی تقصیر مدفوع سفت سخت و تیرست
    فکر میکردم دچار ibs شدم ولی دکتر گوارش که بعداا رفتم گفتن نه، من نهایتا هر سه روز دستشویی میرم و هیچ موقعه دفع به بالای 4 روز نمیکشه،
    من فعلا دچار خارش و… نشدم و مقعدم به خوردن هیچی حساس نیست
    نمیدونستم مشکل از کجاست،من رعایت میکنم تغذیه مو، اب زیاد، میوه و…
    من شغل پشت میز نشینی دارم تو خونه و حقیقتش تحرکم کمه… یه برنامه ورزشی تو موبایلم نصب کرده بودم و از بهمن ماه پارسال میرفتم ورزش دو، پیاده روی طولانی و.. البته همیشه نه
    این اواخر ورزش نمیرفتم و تحرکم کم بود که مدفوع سفت سخت و تیره بود
    اون برنامه رو چک کردم دیدم دقیقا روزایی که ورزش نمیرفتم این یبوست سراغم میومد و همین اواخر هم همینطور…
    باز ورزش رو که شروع کردم بهتر شدم و فهمیدم خودم مقصرم
    برای من ملاک تغذیه درست بود نه ورزش که برای شخص من اشتباه بود باید هر دو باشن

    توصیه من به شما اینه اگر برای اولین بار دچار خونریزی در دفع شدین یا سوزش و درد داشتین سریع برید دکتر با پماد و رعایت تغذیه و ورزش اوکی میشه بیخیال نشین حتی اگه دردی نداشت چند وقت
    ولی اگه خیلی وقته باهاتونه و با دارو و… درمان نمیشه و هر چند وقت یه‌بار سراغتون میاد برید دکتر برای لیزر و خودتون تحقیق کنید و با مسئولیت خودتون برین و توجه کنید که باید بعد از لیزر هم تغذیه و ورزش رو رعایت کنین که نکنین حتی برای 1هفته برمیگرده… حقیقتش دکتر به من گفته بود که امکان برگشت هست و من میدونستم
    اگر خواستین برین دکتر لیزر کاری ندارم کجا میرین توصیه من اینه اولین نفر باشین یعنی بپرسین از چه ساعتی باز هستند اولین نفر اونجا باشین چون مطب در ادامه خصوصا 15 به بعد پره و اینطوری شما گرفتار نمیشین
    امیدوارم کسی دچار این بیماری لعنتی نشه اگر هم شد خیلییی زود خوب شه

  • مریم
    1402-02-16 01:00

    سلام من دوماهه عمل شقاق بالیزر انجام دادم ولی هنوز دور مقعد ورم دارم مثل گوشت اضافه اس.. ایا امکان داره درست عمل نشده باشه یا فقط ورمه؟ اگه ورمه چقدر طول میکشه ورم ازبین بره؟؟بعدشم خارش دارم طبیعیه یانه

  • مرسی درمان
    1402-02-16 06:35

    در پاسخ به مریم:
    برید با جراح خودتان مشورت کنید

  • شجاعی هستم از تهران
    1402-02-19 09:03

    سلام من یه هفته س عمل کردم فق میتونم بگم آرزومرگ دارم هم شقاق بیرون زدگی داشتم هم هموروئیدداخلی.توروخداکمکم کنیدسوزش ودرد دارم موقع دفع

  • فریده از کوار فارس
    1402-02-21 09:00

    سلام چند سال هست که مشکل بواسیر و شقاق دارم هر از گاهی فعال شده وبا دارو رژیم مناسب می گذارنم شکم من نسبتا خوب کار می کند در حال حاضر مشکل خونریزی و یبوست ندارم ولی چند روزی است توده گلوله ای کنار دهانه مقعدم در آمده که قبلا هم یک بار این طور شده بودم ولی بعداز چند روز کم کم کوچک تر شد و خوب شد ولی این دفعه چند روز است که دوباره در آمده اندازه آن تغییر زیادی نکرده و بعضا دردناک است

  • مرسی درمان
    1402-02-22 20:43

    در پاسخ به فریده :
    در روش های درمان سریع بواسیر در خانه معمولا از داروهای گیاهی قابض برای درمان زائده گوشتی بیرون زده استفاده می شود. یاد گرفتن این روش های درمانی و تست کردن آنها روی شما شاید کمکی به وضعیت شما نکند. بهترین کار اقدام برای درمان از طریق پشتیبانی تلگرام است.

  • سالی تاک
    1402-02-26 20:33

    سلام و خسته نباشید
    درد وحشتناکی سراسر بدنمو احاطه کرده فکر کنم دچار همورئید خارجی شدم همراه با درد فراوان ی هفته ای میشه اگه واقعا راهکاری داریید بددن همل و لیزر خواهشن راهنمایی کنید ن شرایط اقتصادیشو دارم ن میتونم عمل کنم بچه کوچیک دارم و از عمل هم میترسم باز دوباره هر کی عمل یا لیزر کرده برگشته خواهشن منو از این درد مهلک نجات بدی

  • مهدی
    1402-02-29 00:30

    سلام. من بیشتر از یک ساله که دچار شقاق مقعدی شدم یک پارگی نیم سانتی تقریبا و آبثه مقعدی هم دچار شدم که مدام خون و چرک ازش خارج میشه که ظاهرش مثل یه دمل چرکین از قرار معلوم آبسه خیلی دردناکه ولی من چند سال پیش یه آسیب دیدگی توی ستون فقرات و نخاع داشتم که توی ناحیه انتحای ستون فقرات بین درز باسن تا مقعد کاملا بی حسه ینی هیچ دردی حس نمیکنم. خود شقاق خون ریزی نداشته تا الان و فقط ابسه خون و چرک ازش میاد نمیدونم باید چیکار کنم بنظر شما لیزر درمانی بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • گل صنم از رباط کریم
    1402-03-01 06:36

    سلام من عمل هموروئید یکماه است که انجام دادم قبل از عمل دکتر گفت زخم مزمن داری با لیزر عمل کردم البته دکتر گفت بخیه هم زده ام بعد از عمل شدیدا درد و سوزش و خارش داشتم الان درد ندارم ولی خارش زیاد در اطراف مقعد که باعث قرمزی و پوسته پوسته پوستم شده لذا سوزش هم دارم بعضا با پماد آنتی هموروئید کمتر از یک ساعتی خوبم مجددا خارش و سوزش شروع میشه البته به توجه به خوردن ملین ها ولی همیشه فکر میکنم دفع کامل ندارم لذا با فشار آب گرم در دو مرحله دفع مدفوع انجام میگیره لطفا راهنمایی بفرمایید

  • مرسی درمان
    1402-03-01 08:26

    در پاسخ به گل صنم :
    الان من هر طوری شما را راهنمایی کنم باز میگی دکتر گفت، دکتر گفت…
    دکتر گفت:.. به معنی اینه که تحت نظر پزشک هستید برید با پزشک معالج خودتان مشورت کنید

  • پویا
    1402-03-05 16:06

    دوسال هر روز درد شدید داشتم الان جراحی سنتی کردم یک هفتس خیلی راحت شدم البته سبک تغذیم کلا عوض شده . ۳تا شقاق داشتم به روش اگه درست بگم فیشررکتومی عمل کردم .فعلا ک خوبم

  • پویا
    1402-03-05 16:07

    دوسال هر روز درد شدید داشتم الان جراحی سنتی کردم یک هفته خیلی راحت شدم البته سبک تغذیم کلا عوض شده . ۳تا شقاق داشتم به روش اگه درست بگم فیشررکتومی عمل کردم .فعلا ک خوبم

  • نازیلا از ارمنستان
    1402-03-06 12:54

    بیماری شقاق 20ساله درگیر هستم. یک بار عمل کردم . هر چند مدتی عود می‌کنه . برای راحتی دفع چند ساله قرص سیلاکس مصرف میکنم .تا 20 روز پیش شبی ۱۰تا می‌خوردم. الآن ۱۰ روز پماد رینا و رژیم شروع کردم . درد کمتر شده . الآن شبی 6تا قرص سیلاکس میخورم . میترسم ولش کنم یبوست بشم بیماری بدتر بشه . از امروز پک جدید گرفتم. قرص داره . سوال اینه قرص ها قبل یا بعد از غذا بخورم ‌‌و چطوری قرص سیلاکس قطع کنم .؟ کارمند هستم روزی ۸ الی ۱۰ ساعت نشستم ‌‌. بنظر شما خوب میشم ؟

  • مرسی درمان
    1402-03-06 15:10

    در پاسخ به نازیلا:
    کسی که شبی 6 تا سیلاکس می خوره آنهم بدون نظارت متخصص گوارش، در واقع داره هر روز قبر خود شو با سرعت بیشتری میکنه

  • احمدی
    1402-03-19 12:39

    سلام من 6 ماه پیش عمل لیزر بواسیر انجام دادم و بعد از اون دچار تنگی مقعد شدم. دارویی برای درمان تنگی مقعد دارید؟؟

  • مرسی درمان
    1402-03-19 12:45

    در پاسخ به احمدی:

    احمدی عزیز تنگی مقعد با دارو موضعی یا خوراکی درمان نمیشود. و اگر هم واکنشی در اثر استفاده از بعضی از داروهای شل کننده عضلات مقعد صورت بگیرد به طور موقتیه عزیز دلم.
    برای درمان نهایی باید از دستگاه یا لوله های پلاستیکی که برای گشاد کردن واژن دختر خانم ها به کار میرود استفاده کنید. مواظب خودتون باشید عزیزم

  • مونا
    1402-04-20 22:50

    الان چن روزی بود ک خوب بودم ولی یبوست شدم و دوباره زخمو خونریزی اه حالم بهم میخوره ازین مریضی امروز هم موقع دفع خیلی درد کشیدم و خون اومد انقد گریه کردم ک حالم بد شد تو دستشویی دیگه خسته شدم از بس هی خوب بودم هی بد الان انقد درد و سوزش دارم ک نمیتونم بشینم رو زمین از پمادفیشر پماد دلتیازم دو درصد و انتی فیشر استفاده کردم ولی خوب مبشه تا یبوست میشم یکم دوباره خونریزی روز از نو روزی از نو توروخدا کمکم کنید

  • بهناز
    1402-04-23 22:40

    من به خاطر هورمون از اسپرينولاكتون استفاده ميكنم همچنين براى چربى خون قرص فنوفيبرات١٠٠ روزى يكى و براى اعصاب فلوكستين ٢٠ روزى دوتا ، ولبان ١٥٠ روزى دوتا و ليتيوم٣٠٠ شبى يك عدد،يبوست داشتم و از وقتى اينارو استفاده ميكنم بدتر شدم درد بسيار زياد بعد از دفع دارم كه درد كلاً ماندگاره ، مدفوعم به شدت پر حجمه، حتى با خوردن دوتا سيلاكس كه البته سه روز ، روزى دوتا خوردم هم ، در ابتدا مدفوع خشك و پرحجم مياد كه باعث درد فراوان ميشه بعد به صورت روان دستشويى ميكنم
    پماد آنتى فيشر و آنتى هموروئيد هم استفاده كردم فايده نداشت
    حتى سه روز فقط آب و سالاد و روغن زيتون و شبى يك ليوان انجير همراه آب خوردم بازهم بى تاثير بود

  • مرسی درمان
    1402-04-24 17:29

    لطفا برای تشخیص و معاینه با متخصص گوارش مشورت کنید. من هر داروی هم بهتون بدم چون داروهای روان گردان و سایر داروهای قوی مصرف میکنید کمک چندانی به بهبودی وضعیت شما نخواهد کرد.
    بابت وضعیت پیش آمده خیلی متاسفم
    خداوند به شما سلامتی عنایت بفرماید انشالله

  • ثمین از تهران
    1402-04-27 04:57

    با سلام ،بنده حدودا چند سال پیش با زور دفع مینمودم وتا عید ۱۴۰۲ هیچ مشکلی نبود تا اینکه بعد عید دفع همراه با زور و خونریزی و سوزش و درد شدید مبتلا شدم ودر مقعد زائده گوشتی اندازه لوبیا درآوردم وتا الان با انواع پماد های سنتی و دارویی خونریزی قطع شده ولی دفع با درد دارم و بعضی وقتهاهم در روز دفع ندارم، به توصیه دوستان میخان به جراحی لیزی برم که رضایت ندارم ،چون با عواقبش اشنا هستم و پارسال دوستم جراحی کرد خیلی داره اذیت میشه الان می ترسم دوست ندارم خواهشا راهنمایی بفرمایید

  • تارا
    1402-04-27 15:28

    همه عزیزانی که مشکل یبوست دارن
    صبحهاقبل از صبحانه دولیوان آب ولرم بخورن
    بعدم پودر پیدرولاکس بگیرین عالیه مرتب بخورین حتی قبل ازصبحانه طی روز دوسه لیوان بخورین
    بعداز چندروز مقدارمصرف دستتون میاد ووقتی وضعیت روال برگشت همون یک لیواندصبحهاکافیه جتما انجام بدین خیلی جوابگو هست برای یبوست وکم شدن درد هنگام دفع

  • مهرداد قسمی
    1402-04-30 20:03

    سلام، وقت بخیر.

    تقریبا 20 روز پیش یه یه احساس خارش برام ایجاد شد و زمانی که رفتم دستشویی موقع شستن متوجه شدم یه زائده گوشتی به وجود اومده، و رفتم دکتر و گفتن که این هموروئید یا همون بواسیر هست، چند تا آنتی بیوتیک و قرص مسهل نوشتن و گفتن اگه خوب نشد باید عمل بشه.
    بعد یک هفته بهتر که نشد بدتر هم شد و رفتم پیش یه جراح گفت نیاز به عمل داره و فرداش من عمل کردم که فکر کنم با لیزر بود، چون زائده کلا برداشته شد.
    یه هفته دیگه هم گذشت دیگه گفتم الان خوب شدم فرداش هم باید میرفتم خدمت، همون شب ساعت 4 با سوزش شدید از خواب بیدار شدم باز رفتم دستشویی تا بازم در اومده🤦🏻‍♂️…
    الان همین سه روز پیش رفتم همون دکتر جراح، فقط گفت هر روز برو دریا 1 ساعت تو آب بشین، غذای های سفت نخور و یه پماد هموریید نوشت گفت استفاده کن، خوب میشه. متنفرم از هر چی جراحی سرکاریه

  • مرسی درمان
    1402-04-31 06:41

    در پاسخ به مهرداد:
    از اینکه تجربه خودت را با ما در میان گذاشتی از شما بی نهایت سپاسگذاریم. والله مهرداد جان ما به هر مریضی می گوئیم هر عمل جراحی معایبی هم دارد کسی گوشش بدهکار نیست. خداوند شما را مورد عنایت و شفای خودش قرار بدهد انشالله

  • نسرین علیزاده
    1402-05-15 12:06

    ۳ ماه پیش بعلت درد و سوزش بسیار شدید با لیزر co2 عمل کردم و دکتر گفتن شقاق و بواسیرهای متعدد داری ، ولی خوب نشدم و بعد از هر اجابت مزاج درد و سوزش خیلی شدید دارم ومجبورم مسکن بخورم و از شیاف دیکلوفناک استفاده کنم. در ضمن چون روماتیسم مفصلی دارم این دارو ها رامصرف میکنم : کپسول استئوکینون ، قرص هیدروکسی کلروکین سولفات ، قرص سولفاسالازین ، قرص پردنیزولون ۵ میلی گرم روزی نصف قرص

  • مرسی درمان
    1402-05-15 12:24

    در پاسخ به نسرین:
    شقاق و بواسیر متعدد همش بهانه ای برای گرفتن پول بیشتری از بیمار است. وقتی خود بیماران میگویند که جراحی ضرر دارد. ما دیگه حرفی برای گفتن نداریم.

  • طلا ***
    1402-05-15 15:42

    سلام و خسته نباشید
    حدود ۳ هفته ای میشه که عمل کردم از بس سوزش و درد داشتم و زائده اضافی را برداشتن ولی هنوز سوزش شدیدی دارم و اصلا خوب نشدم هر چی هم پماد ودارو بوده تا الان استفاده کردم ولی تاثیر نداشته و الان دوباره یک طرف التهاب پیدا کرده و زخم شده و سوزش خیلی خیلی بالایی دارم در حدی که اشکم در میاد چه گوهی خوردم شما بگوید من چه کارکنیم

  • مرسی درمان
    1402-05-16 13:39

    در پاسخ به طلا:
    به پزشک خودتان مراجعه کنید

  • داود
    1402-05-24 08:26

    سلام.الان یک هفته است عمل لیزر شقاق انجام دادم .مسکن تاوانکس وسلکوکسیر داده بود یه هفته ای تموم شدند.الان سوزش مقعد دارم نمیتونم بشینم چیکارکنم.

  • کتایون از تجریش
    1402-06-02 11:58

    ده روزه لیزر کردم همورویئد داخلی و خارجی داشتم بیرون زدگی، همیشه یبوست شدید دارم بدنم فوقالعاده خشک و کم آبه با وجود ی سری ملین ها یکی دوبار اجابت مزاج سخت داشتم با درد و خونریزی متوسط، گوارش و سوخت ساز بدنم پایینه یبوست و تنبلی روده خیلی اذیتم میکنه خواهش میکنم یک راهکار دائمی و قطعی بدین بهم میترسم عود کنه با اینکه لیزر انجام دادم.الان چند روزه درد امانمو بریده زندگی ام تیره شده خواهشا بگید چه کار کنم جای لیزر درد میکنه من اصلا نمیدونستم اینجور درد میکنه وگرنه قلط بکنم سپاسگزارم

  • سعید.و
    1402-06-03 17:44

    ۱۰روزه عمل لیزرکردم الان میرم دستشویی دورش میزنه بیرون.بعد از ۱ ربع نیم ساعت دردش شروع میشه.یعنی گریه مو در میاره.لعنت به کسی که گفت باید عمل کنی موندم چه کنم عاجزانه خواهش میکنم راهنمایی بکن استدها دارم

  • محبوبه
    1402-06-10 01:32

    سلام اگه با همین خونریزیهای مقطعی ودرد وسوزش کنار بیایم و بیخیال عمل و لیزر بشم خطرناکه؟دو هفته یکبار خونریزی سوزش و درد و تمام

  • مرسی درمان
    1402-06-10 13:42

    در پاسخ به محبوبه:
    چه کسی گفته خونریزی هنگام یا بعد از دفع باید بره عمل جراحی کنه؟؟

    کافیه مقاله علت خونریزی مقعدی هنگام دفع مدفوع را به دقت مطالعه کنید

  • مهدی
    1402-06-10 15:01

    سلام بنده 20روز پیش عمل لیزر فیشر انجام دادم
    ولی هنوز درد و خارش و خونریزی دارم

    میشه راهنمایی کنید چیکار کنم

    از دارم دارم به خودم می پیچم
    لطفا راهنمایی کنید

  • زهرا
    1402-06-26 02:56

    من رفتم دکتر اما میگن نه هموروئید ن شقاق ولی همش سوزش و خارش دارم هر پماد زدم فایده نداشت یکی‌از دکتر گفت بیشتر خراشه تا شقاق الان باید چیکار من واقعا کلافه شدم عمل هم میگن ضرر داره و …. چیکار کنم ک ب صلاح باشه

  • پناهی
    1402-06-30 01:27

    درمان بواسیر
    صبح ناشتا 3لیوان آب ولرم یا گرم
    صبح ناشتا بارهنگ بادام مصرف شود
    هر روز سوپ با روغن زیتون میل شود
    پماد ام جی و شیاف آنتی هموروئید استفاده شود
    به طور کلی در طول روز 8لیوان آب بخورید
    من بعد از زایمان گرفتم موارد فوق رو رعایت کردم خوب شدم.انواع پمادها رو زدم بی فایده بود ولی پماد رینای سبز و پماد قهوه ای داخل جعبه دو سه روزه خوبم کرد.

  • مهشید خان بیگی
    1402-07-02 08:25

    سلام. ۵ ماه قبل بخاطر خونریزی شدید ولی بدون درد؛ لیزر همورویید انجام دادم. اما متاسفانه دچار شقاق شدم (احتمالا ۲تا) و جای عمل هم مثل یک خط تا کشاله ران تیر میکشد و یک جوش مانند که احتمالا محل سوختگی لیزر هست همیشه درد دارد. احتمالا مبتلا به تنگی هم شدم چون بشدت سخت مدفوع خارج میشود یا اجابت مزاج نصفه میماند که باعث ببشتر شدن درد در کل نواحی میگردد.
    در حال حاضر فکر نمیکنم همورویید داشته باشم اما هر زمان که کار خانه کمی سنگین انجام دهم درد میگیرد و چیز سنگین بلند کنم یک زائده بیرون می آید. از این وضعیت خسته شدم به نظر شما چه کار باید بکنم؟

  • تابنده.ح
    1402-07-06 23:13

    سلام همه چیز از ۲ ماه پیش و با خوردن فلفل سبز شروع شد که طی چند روز باعث شد یبوست بشم و متاسفانه سفتی و خشکی باعث شد دچار فیشر و هموروییدداخلی ترومبوزه شدم که مراجعه به پزشک گوارش و جراح عمومی موثر نبود نهایتا پیش پزشک طب ایرانی زالو انداختم و بهتر شدم الان خونریزی و مختصری درد موقع دفع دارم و عمده مشکلم یبوست هست روده هام تنبل شده و بدون ملین خیلی سخت دفع دارم با ملین هم همیشه ابتدای مدفوع خشک هست

  • مهری .ر
    1402-07-11 21:34

    سلام وقت بخیر و شادی باور کنید الان در حال حاضر بعد عمل لیزر بخاطر ترومبوزه که درد بدی هم داشت سه ماه قبل عمل کردم دوباره دو هفته هست برگشته درد سوزش دارم دکتر رفتم پماد داده ولی تاثیر ندیدم دردش اذیتم می‌کنه ترو خدا مواظب باشید

  • هانیه قربانی
    1402-07-17 01:58

    من حدود دوماهه که عمل همورویید انجام دادم و الانم طی این مدت با ملین مشکل یبوست نداشتم , اما همچنان بیرون زدگی ها هستن و تعدادشم کم نیس فقط نسبت به قبل عمل کمی کوچیکتر شده ولی بازم هست ,الانم رینا پلاس و سفارش دادم میخواستم بدونم استفاده ازش بعد عمل مشکلی نداره؟

  • سلام
    دوستان متاسفانه به درد بی درمان مبتلا هستیم من خودم پنج بار لیزر کردم پیش فوق تخصص ها و به این نتیجه رسیدم که درد بی درمانی هست مجبوریم بسوزیم و بسازیم الکی هزینه نکنین

  • فاطمه.ب
    1402-07-26 17:25

    سلام وشببخیر خدمت شما بعد از دوبار عمل شدن بواسیر هنوز نزدیک مقعدم بعد از مدفو احساس درد در روده بزرگ دارم و احساس میکنم یک چیزی نزدیک مقعد می‌چرخد و درد بدی دارد دائم خارش دارم

  • باقري
    1402-08-10 14:25

    با سلام عمل شقاق با ليزر اصلا خوب نيست عملش ١٥دقيقه طول ميكشه ولي دردش خوب شدني نيست من الان دوماه هست عمل شقاق با ليزر انجام دادم درد بسيار شديدي دارم و هر روز مسكن قوي مصرف مي كنم
    اصلا ليزر نكنيد دكترا فقط فكر جيبشون هستن

  • کیوان .ح
    1402-08-11 22:35

    برج ۱۰ پارسال جراحی هموروئید انجام دادم
    ولی متاسفانه زخم بهبود نداشته و تبدیل به شقاق شده در موقع دفع رگه ای از خون دیده می‌شود و سوزش و خارش بعد از دفغ دارم وتا چند ساعت ادامه دارد و فقط به فکر این هستم که دچار یبوست نشوم چون اوضاعم بدتر می‌شود لطفا راهنمایی بفرمایید

  • خانم سلامتی متولد 1373 هستم
    1402-08-12 05:13

    سلام شب بخیر باشه 4یا 5سال پیش با لیزر زائده ی گوشتی برداشته شده ولی بعد اون خونریزی کردم و ی کوچلو زایده گوشتی ایجاد شد بعدش درد داشتم خونریزی هم داشتم رفتم و بوتاکس زدپ یک سال خوب بودم بعد ش الان بعد این بیماری ک هیچی نمیتونستم بخورم دوبا ه عود کرد البته یبوست دارم منوقتی غذا نمیخورم اینجوری میشم و من چاقم مجبورم کم غذا بخورم رفتم دکترم گفت دوباره بوتاکس میزنم ولی چیزی نیست فقط یبوست باعث زخم میشه برای اولین بار یک ماهه از مقعدم اب میاد بد بو نیست ولی مدام وقتی فشار میاد اینجوری میشه الان نگرانم این رطوبت ترشح سفیدیا ابکی چیه ؟؟

  • بردیا .ص
    1402-08-12 21:02

    سلام یک سال ونیم پیش بار لیزر عمل هموروئید انجام داده ام رفتم کولونوسکوپی دکتر گفت دوباره هموروئید داریدهرچندمدت اینجوری میشم وخوب میشم لطفا راهنماییم کنید باتشکر ممنون

  • مهناز از شهسوار
    1402-08-22 04:26

    من عمل همورئید انجام دادم الان تنگی مقعد گرفتم چکار باید انجام بدم

  • نادیا ...
    1402-08-24 11:38

    سه سال پیش جراحی لیزری همورویید داشتم. پاکه های همورویید رو خالی کردند و پوست های باقیمانده تبدیل به گوشت اضافه شده.
    وضعیت ظاهری مقعدم نسبت به قبل جراحی به مراتب بدتر شده و این مسئله بشدت آزاردهنده هست.سرفا جهت اطلاع

  • همایون
    1402-08-24 15:40

    درود بر شما ۱ سال پیش جراحی همورویید داشتم با لیزر بعد ۱ سال امروز در مدفوع خود خونریزی در حد ۲ قطره دیدم سوزش دارم چند سالی هم هست یبوست دارم نمیدونم علت چیه تا یه چی میخورم فورا مقعدم میسوزه کلافه شدم قبلن اصن اینگونه نبود

  • شهریار .ر
    1402-08-25 17:36

    سلام سه بار عمل کردم و چند مدته باز سراغم آمده، نمیدونم شقاق هست یا بواسیر ولی انتهای مقعد هست چون وقتی اپلیکاتوراستفاده میکنم ،سوزش پیدا می‌کنه،،من از رینای سبز استفاده کردم خوب بودالان بهترین پمادهای و قرص یا کپسول رو میخام باتشكر

  • نفیسه فیضی
    1402-08-26 06:07

    من قبلا دوبار عمل لیزری هموروئید کردم اما الان بازم اود کرده اما اینبار داخلی هست و چیزی بیرون نیومده ولی متوجه شدم داخل یه چیزی جلوی راه مدفوع رو گرفته به شدت هنگام اجابت مزاج درد دارم و خونریزی چرکی هم دارم راستش این پک رینا پلاس شما رو تهیه کردم ولی نمیدونم برای هموروئید داخلی چجوری استفاده کنم توروخدا بگین دردمو چجوری کم کنم هربار استرس دسشویی رفتن دارم

  • سلیم از شاهین شهر
    1402-08-28 07:10

    سلام. . ۲ماهه عمل کردم هم داخلی هم خارجی .سوزش و درد شدید داشتم ،داروی ریناپلاس و و قرص بنسل تهیه کردم +پاپرینا. الان دردم خیلی کمتره ولی یبوست دارم و مقداری خونریزی هنگام دفع. خونریزی طبیعیه ؟؟ و چقدر طول میکشه که پاپرینا اثر کنه ؟چون هنوز یبوست دارم. ممنون میشم.

  • مریم از تهران
    1402-09-01 05:22

    سلام بیرون زدگی دارم یک ونیم سال پیش عمل کردم متاسفانه باز درد شروع شد و بیرون زده والتهاب داره و خیلی اذیتم

  • زهرا شهرکی
    1402-09-05 14:36

    سلام.من لیزر بواسیر شقاق انجام دادم شهریور ۱۴۰۲ تنگی وخونریزی داشتم تیرمیکشیدبعدعمل خوب شد.ولی الان که دفع میکنم سخت هست انگار خورده شیشه خارج میشه بیشتر وقتاهم یبوست هستم.بعدعمل اون تنگی وخونریزی کاملا رفع شده
    موقع دفع اگه سخت باشه میسوزه وخارش دارم و خیلی کم تیرمیکشه
    لطفا کمکم کنید

  • پروانه کاوسی 41ساله
    1402-09-05 15:15

    من دو بار عمل کردم یکبار ۱۲ سال پیش و الان هفته پیش با لیزر . همورویید وشقاق عمل کردم . ۱۰ سال از پودر رولاکس استفاده میکردم الان دکتر گفته دیگه نخورم . الان برای دفع مشگل دارم و میترسم باز عود کنه مریضیم و به شدت میسوزه درد کلافه ام کرده لطفا راهنمایی کنید

  • پانیز
    1402-09-07 16:34

    ده روزه عمل با لیزر کردم از درد شدید تهوع میگیرم مرگ آرزوم شده روز سوم آبسه هم کردم دیگه طوری شده همسایه ها از صدای فریادهای من به ستوه اومدن به شدت افسرده ام هیج مسکنی آرومم نمیکنه دکترم هم فقط میگه چیزی نیست دیگه درد به قلبم زده نفس کشیدن برام سخت شده

  • در پاسخ به پاییز:
    دوران نقاهت بعد از جراحی با لیزر دوران سخت، دردناک و طاقت فرسایی است. اینها رو هیچ جا بهتون نمیگن.
    هیچ روش درمانی در دنیا تضمین کننده بهبودی بیماران مقعدی بصورت ابد و یک روز نیست. چه درمان های خانگی و چه جراحی با لیزر یا غیر لیزر
    اینگونه نیست که اگر بیماری لیزر کند تا زمانی بینهایت، درمان می شود؛ و دردی نخواهد داشت.
    خیر اصلا اینگونه نیست.
    شما باید یاد بگیرید که چگونه از خودتان مراقبت کنید.
    چی بخورید؟
    چی نخورید؟
    چه کار کنید؟
    چه بسا افراد زیادی هستند که جراحی کردند و بعد از گذشت مدت زمان اندکی یا متوسطی با عود مجدد بیماری و به شکلی دردناک تر مواجه شده اند.
    بیایید طوری دیگری به قصه سلامتی خود نگاه کنیم.
    از همکاران خود در سایر بخش های درمانی تمنا داریم که حقایق درمان این بیماریها ( بواسیر و شقاق) را تحریف نکنند؛ و واقعیت را با مردم در میان بگذارند.
    هر چند بنده در دوران تجربیات خود با افراد زیادی برخورد کرده ام.
    که توقع بیجا از کادر بهداشت دارند
    انها می خواهند با یک پماد 100هزار تومانی
    هم مشکل بیماری همورووئید و شقاق برطرف بشه
    هم مشکل اضافه وزن و چاقی برطرف بشه
    هم مشکل بیخوابی شان درست بشه
    هم یبوست انها را درمان کنه
    و……
    بیایید برای سلامتی خودمان ارزش بیشتری قائل شویم و وقت بیشتری براش در نظر بگیریم.
    زمان بیشتری به مطالعه مقالات و نظرات وتجربیات بگذاریم.
    برای راهنمای مشاوران خود اهمیت قائل شویم .
    آگاهی بیشتری کسب کنیم.
    تا یاد بگیریم چگونه از خودمان مراقبت کنیم
    تمام اینها در جای خود بها دارد
    ما باید بهای سلامتی خود را بپردازیم بعضی ها بهای سلامتی خودشان را با درد و رنج می پردازند.
    بعضی ها همیشه یک مشاوره در کنار خود دارند.
    بعضی ها بهای سلامتی خود را با پول بیشتری می پردازند و….
    لطفا
    توقع بیجا نداشته باشیم

  • عاطفه
    1402-09-08 11:07

    با عرض سلام من دو سه سال پیش هموروئید عمل کردم اما الان چند روزه یه زائده در مقعد حس میکنم وقابل لمسه موقع دفع سوزش دارم خیلی درد میکشم نمیدونم چه کار کنم یکی دوسالی راحت بودم دوباره شروع شده کلافه کننئده اس شما بگید راهنمایی کنید بیزحمط

  • دماوندی نیا.
    1402-09-13 10:43

    دو ساله عمل لیزری کردم ولی دوباره برگشت.بیرون زدگی همراه با سوزش بعد از دفع و تیر کشیدن و درد فراوان دارم حالا هی شما تبلیغ لیزر کیند خدا هتون لعنت کنه

  • الهام
    1402-09-15 22:50

    سلام دوستان داروی درمان شقاق مقعد
    ۱-ورزش روزانه حدود نیم ساعت(رقصیدن درخانه،حالت طناب زدن)
    ۲-بعداز نیم ساعت نشستن باید بلند بشید
    ۳_روزی دوباربعداز نهار وشام به اندازه ۱قاشق غذاخوری روغن زیتون بخورید
    ۴-روزانه نوشیدن یه بطری آب ۱/۵لیتری
    ۵_قرص مولتی ویتامین های قوی یبوست روبیشتر میکنه
    ۶-منع فلفل ادویه جات وترشی درغذاهای روزانه
    ۷-کم خوردن گوشت قرمز درحد ۱قاشق غذاخوری
    ۸-خوردن بیشتر غذاهای آبکی وشل مانندسوپ،خورش بامیه
    ۹-مصرف آلو، سبزیجات،انجیر خیس شده درآب
    ۱۰-نشستن روزانه در آب ولرم بمدت۷دقیقه درد وخارش روتسکین میده
    ۱۱-خوردن اول صبح ناشتا یه لیوان آب ولرم بهمرا یه قاشق چایخوری خاکشیر
    ۱۲-بعد از هراجابت مزاج مقعد روبا آب وصابون شسته وبا حوله تمیز خشک کنید (بعددرلگن آب گرم بمدت ۷ دقیقه نشسته)
    ۱۳-به هیچ عنوان ازتوالت شرقی استفاده نکنید
    ۱۴-جهت تسکین درد حوله گرم درمحل (مقعد)قراردهید
    ۱۵- خوردن هویج،موز ،دانه انار،کته ماست باعث یبوست شدید میشه، سعی کنید لبنیات کم خورده بشه
    اینها تجربیات بنده بودن که دراختیارشما عزیزان قراردادم امیدوارم که باعث بهبودی وسلامتی شمابشه

  • در پاسخ به الهام:
    خیلی هم عالی
    بسیار خوب
    منتظر تجربیات ارزنده شما در سایر بخش های سایت هستیم.
    هر 15مورد کاربردی و بسیار موثر هستند
    درود بر شما

  • سودابه
    1402-09-17 08:08

    من سه ماه عمل بواسیرکردم همچنان سوزش خارش دارم گفتن تنگی مقعددارم
    چی مصرف کنم الان بهتره لطفن راهنمایی کن

  • در پاسخ به سودابه :
    اینکه دلیل سوزش و خارش بعد از گذشت 3ماه از عمل جراحی چی میتونه باشه؟
    لازمه با پزشک معالج خودتان مشورت کنید. ایشان شما را بهتر راهنمایی می کنند.

  • سلام؛من موقع کرونا به یبوست شدید مبتلا شدم ومقداری گوشت آویزان شده بود وهیچ مشکل دیگه ای نداشتم رفتم عمل کردم دکتر از خدابی خبر که به خاطر پول به راحتی باجون آدم ها بازی میکنند به من نگفت که چه عوارضی داره و چه آینده ای در انتظار من هست منو عمل کرد الان 5ماه هست که زندگی سگی دارم . مدام درد ؛خونریزی؛ آبسه مقعد؛ تنگی ناحیه؛بی اختیاری و هزار کوفت وزهر مار دیگه رو دارم تحمل میکنم خدا ازتون نگذره.
    تورو خدا مثل من خودتون رو بدبخت نکنید گول در باغ بهشتی که بهتون نشون میدن رو نخورید اینا جز پول چیزدیگه رو نمیبینن

  • خانم کاملی
    1402-09-25 09:16

    سلام من یک سال پیش عمل جراحی همورئید انجام دادم چند ماه خوب شدم بعد دوباره برگشتن الا همیشه درد دارم وخونریزی وقتی مدفوع کنم بواسیر بیرونی وداخلی دارم یه دونه بیرون بود الان سه تا شدن اولیشون توش خون جمع میشه وقتی میرم دسشوی زخم میشه خون میریزه

  • دانیال
    1402-10-05 02:15

    دوست عزیزی که میگه من سال ۹۴عمل کردم هزینه عمل سنتی ۲ملیون بود اون موقع ۲ملیون خیلی پول بودپراید۷ملیون بود اون موقع سال ۹۴را داره میگه عزیزدل برادراوخردهه ۸۰پراید۹ملیون شودسال ۹۴چطوراینقدراومدپاین قیمتش بجزشماکسی خبردارنشود

  • فاطیما حس....
    1402-10-19 19:45

    سلام همسر من پارسال شقاق مقعد رو جراحی با لیزر کرد . اما بدتر شد
    الان بعد ازیکسال موقع دفع گریه میکنه و فریاد میکشه و خونریزی داره
    خواهش میکنم راهنمایی کنید الانم تحت درمانه با شیاف گلیسیرین و چند پماد ولی اثری نکرده

  • علی رضا
    1402-10-27 04:02

    افرادی که شقاق دارند از داروهای شل کننده عضلات استفاده کنن. قرص مبورین و باکلوفن موثر هست.
    هویج کاهو و دانه اسفرزه مصرف کنید تا مدفوعتون رو پوک بکنه راحت دفع داشته باشید

  • علی رضا
    1402-10-27 04:03

    افرادی که شقاقشون عفونت کرده سیپروفلوکسازین و مترونیدازول ۵۰۰ اولی روزی دوتا هر دوازده ساعت و دومی هر هشت ساعت مصرف بشه

  • بهار
    1402-11-05 12:35

    من عمل لیزر کردم چهار ماهه.بدتر شدم و زندگی عادی مختل شده و افسردگی گرفتم سوزش خارشم بیشتر شده

  • مهدی
    1402-11-11 20:21

    سلام.من چند سال پیش مشکل شقاق داشتم.پیش دکتر رفتم‌با یه پماد آنتی فیشر حالم خوب شد.دیگه مشکل نداشتم تا ۱ سال پیش که دوباره مریضیم برگشت.ولی بازم با آنتی فیشر خوب شدم.مجددا ۳ ماه پیش یه یبوست خیلی سختی گرفتم از همون موقع درگیرم.دیگه توی داروخانه چیزی نمونده که مصرف نکرده باشم.خلاصه ۱۱ روز پیش عمل لیزر کردم.
    تجربه بعد از لیزرو براتون میگم شاید به دردتون خورد.دکترم گفت اگه مواردی که بهت میگم رو رعایت نکنی چند وقت بعد بیماریت برمیگرده
    موقع عمل چندتا آمپول زد که جد آبادم اومد جلو چشمم.موقع عمل هم دردشو حس میکردم‌.واقعا درد داشت ولی میشد تحمل کرد
    اما چشمتون روز بد نبینه.تا ۳ ساعت بعدش از شدت درد بیچاره شدم.اینقد درد داشتم که پاهام میلرزید.ولی کم کم دردش آروم شد.فرداش به هیچ وجه درد نداشتم.ولی پسفردا که رفتم دستشویی دردم شروع شد و نصف روز درد بدی داشتم.
    الان که ۱۱ روز میگذره هر وقت میرم دستشویی تا چند ساعت درد بدی دارم
    البته دردش مثل قبل نیست.یعنی مدل درد و سوزشم فرق کرده
    هر وعده غذایی سوپ جو میخورم و شکمم نرم کار میکنه
    میوه زیاد میخورم.روزی ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب گرم میخورم.آلو خیس کرده ناشتا
    و خلاصه خیلی رعایت میکنم و پیاده روی هم دارم
    با پزشکم صحبت کردم گفت تا ۳ هفته دیگه همین وضع رو داری
    حالا تا ببینیم چی میشه
    ولی توصیه من به همه اینه که ورزش کنید و از سوپ جو غافل نشید.هر چی شکمتون نرم تر باشه راحتتر زندگی میکنین
    چه بخوایم چه نخوایم ما دچار این مرض شدیم و باید رعایت کنیم.چون واقعا برگشت پذیره
    طبق تجربه میگم تا وقتی روی بدنتون تیغ جراحی یا لیزر نیوفتاده بدن میتونه خودشو ترمیم کنه.ولی بعدش روال زندگیت تغییر میکنه
    امیدوارم همتون زودتر خوب شید.اگه تونستم ۳ هفته دیگه بازم اطلاع میدم که چه وضعی هستم‌ تا با دید باز تصمیم‌بگیرید
    دوست‌دار همه فیشری‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این مقالات را حتما بخوانید